lørdag 16. desember 2017

Ingen dikkedarer-genser

Endelig - min egen ingen dikkedarergenser :D

Denne genseren altså. Så enkel og så fin.
Garnkomboen jeg landet på er aldeles herlig.
Fargen liker jeg bare mer og mer. Grønt har sneket seg inn hos meg i år.
Digger den 😊

Det er stille på bloggen, men jeg er passe aktiv som bare det.
Skulle så gjerne hatt bedre vær og mye bedre tid til turer og det å være utendørs.
Eller strikking og førjulsaktiviteter, mye mer enn vi har rukket over hittil.
Ikke alltid at alt går etter planen, ei heller er det vi som styrer det nødvendigvis.

Work in progress - tror jeg startet på nytt 3-4 ganger etter halsen pga ekstra halsutskjæring foran.
Tror jeg kommer til å huske "German short row" ei stund ^_^


Garn: 8 nøster Drops baby merino, farge #38 oliven
5 1/2 nøste Drops Kid-Silk, farge #19 mørk grønn
Pinner: 3mm og 4mm
Str: L

Jeg bruker str M/L til vanlig og er 1,75 m høy.

Av erfaring fra Ankerstrøyer, så syns jeg oppskriftene fra PetitKnit er litt små i størrelsen.
Jeg tok ikke sjansen på å strikke for liten ingen dikkedarer-genser til meg selv,
så satset på str L. Den er romslig og det blir maaange masker på det meste.

Jeg strikket den likevel lenger i både bol og ermer enn oppskriften tilsier. 
Genseren blir strikket ovenfra og ned, så det er lett å tilpasse størrelsen underveis.
Det stod i oppskriften at man må påberegne at genseren vil sige litt og at halsen blir løsere.
Jeg tok høyde for det - selv om jeg ikke strikket i samme type garn.

Jeg 💚 fargekomboen av de to garnene.


Herlig garn og endelig litt påfyll av strikk til meg selv.
Denne passer fint fremover mot jul - og ellers.
Varm og god genser :)

Finfine blomster fra jobben - nydelig rosebukett med herlig duft! 

Det har vært en fryktelig travel desember på alle plan.
Endelig kjenner jeg at skuldrene kan senkes og jeg kan bare slappe av litt denne helgen.
Ekstra herlig med snø, lys og solglimt utendørs :D

Sett fra annen etasje nå 💛

Nyt helgen!

5 kommentarer:

Birtes turblogg sa...

Denne må jeg bare ha! I dine farger og etter dine råd!!! Superfin!!

Bundingen sa...

Oppfordrer deg til å vise bilder av genseren i bruk, altså med deg inni. Den er bare så lekker. Jeg fikk også lyst på en...... Har en annen genser planlagt til årets julestrikk, så jeg får vel holde meg til planen.

Ønsker deg en kjempefin søndag!

Klem fra Ingunn

Unknown sa...

Hei ☺️ Hvordan vasker du denne genseren? Har sett en del negative kommentarer om spesielt merinogarnet der de sier at det utvider seg voldsomt 🤔 Har nettopp begynt på min gensermed samme garn som deg, men nå ble jeg litt skeptisk.. 🙄
Mvh Christin

Unni Bratland sa...

Hei.

Jeg er nybegynner som strikker og falt helt for denne fargekombinasjonen. Jeg er begynt på denne men innser at jeg hadde trengt et kurs for strikke dummies før jeg startet. Har aldri strikket raglan før og skjønner ikke oppskriften helt. Det står beskrevet i oppskriften at man skal begynne mellom høyre erme og bakstykket, men det stemmer ikke helt i forhold til hva som er beskrevet i trinn 1-3. Skal det strikkes ranglan økning hver eneste omgang her, både på rett og vrang? Har du strikket din genser med midstilt ranglanmaske med fast økning til høyre før og venstre etter raglanmasken? Hadde blitt velding takknemlig for rask tilbakemelding.

Unni Bratland sa...

Hei.

Jeg falt for fargekombinasjonen i denne utgaven av ingen dikkedarer genser. Er nybegynner og hadde nok hatt behov for et kurs for strikkedummies før jeg ga meg i kast med denne. Har aldri prøvd raglan før og skjønner ikke oppskriften helt fra trinn 1-3. Skal man øke raglan hver omgang både på vrang og rettsiden? Det er beskrevet at man skal begynne mellom høyre erme og bakstykket, men det stemmer ikke med det som står videre i oppskrift. Har du økt med midtstilt raglanmaske slik at den vender mot høyre før og til venstre etter raglanmasken hver gang? Hadde blitt veldig takknemlig for rask tilbakemelding? Med vennlig hilsen Unni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...