søndag 5. november 2017

Snøløvgenser & lue m/dusk

Et rosa Snøløv-sett til ei lita jente 💗

Litt bestillings-strikk ble til et rosa snøløvsett til ei lita jente på snart 2 år.
Sier vanligvis nei til slikt siden min egen strikkeliste bare vokser og strikketiden minker.
Klarte likevel ikke si nei til denne her. Lenge siden sist jeg strikket Snøløv.

Jeg må holde meg i ro etter en operasjon, så dette settet var midt i blinken akkurat nå.
Det gikk 3 dager med hvile og strikk. Ho mor fikset garn og dusk fra lokale garnbutikken til formålet,
så da fikk jeg noe å fylle hviletiden med. Og mottakeren kan få det levert asap! :)

Snøløv-sett strikket i Drops merino extra fine.
Ull er gull!

Snøløv kan vel snart kalles for en norsk klassiker. Tidløst og vakkert design for både gutter og jenter.
God oppskrift og enkelt mønster som passer for alle strikkere.


S N Ø L Ø V G E N S E R

Snøløvgenser str 3 år
Dette mønsteret... Så enkelt, så fint.

Oppskrift: Snøløvgenser (winter buds sweater) av Marianne J. Bjerkman
Garn: Drops merino extra fine - 7 nøster rosa #25 og 1 nøste naturhvit #01
Pinner: 3mm og 3,5mm
Str: 3 år


S N Ø L Ø V L U E   M E D   Ø R E K L A F F E R   O G   D U S K


Oppskrift: Snøløvlue m/dusk (winter buds hat) av Marianne J. Bjerkman
Garn: Drops merino extra fine - 1 nøste rosa #25 og 1 nøste naturhvit #01
Pinner: 3mm og 3,5mm
Str: 3-4 år

Tilbehør: En uekte pelsdusk fra lokale garnbutikken,
Garn- og brukskunst. Garnet kommer derifra også selvfølgelig ^_^


Fin søndag til deg! :)

1 kommentar:

Bundingen sa...

Hei!
Noe så delikat! Håper det ikke er noe alvorlig med deg. Fint å kunne benytte rolige dager til gode strikkeprosjekter. Jeg er nettopp kommet heim etter ei uke på Kypros. Har lært utrolig mye denne uka, men så visste jeg fint lite om Kypros fra før. Mange utflukter og noe handling. Noen garnnøster ble også med i kofferten, men kjøpte bare ren ull, og det var det ikke stort utvalg av. Det meste var syntetisk eller ei blanding.
Snø på marka her i dag, men tror ikke denne blir liggende heller.
Strikker lapper til et lappeteppe som skal loddes ut til inntekt for Rosa sløyfe-aksjonen. Ikke så spennende, men god sak, da, og vi er mange som strikker.

Håper du er i farten igjen snart!

Klem fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...