fredag 29. september 2017

Ankers trøye

Vesla i sin nye Ankerstrøje i Knitting for Olive sin merino.
Fargen brent oransje er ny for meg. Matcher skjørtet hennes :)

Jeg har ei jente som elsker ull og strikkeplagg.
Da hun fikk se de 6 nøstene med merinoull, fikk jeg et stort ønske om en genser til henne.
Jeg tenkte at Ankerstrøjen kunne passe fint til høsten i denne fargen.
Og var beregnet akkurat 6 nøster i hennes størrelse. Flaks! :)

Kjekt å prøve ut nye garn av og til. Og uvante farger som denne.
Det er ikke alle som har denne i fargekartet.
Garnet er tynt, men med mye løpelengde. Strikket denne i dobbel tråd, brukte 5 1/2 nøster.

Snop ^_^ Knitting for Olive i "Brændt orange"

Ankers-plaggene har vært en poppis i sommer.
Jeg strikket en grønn variant av genseren til nevøen i juli. 


Oppskrift: Ankers trøye av PetiteKnit
Garn: 6 nøster Knitting for Olive, farge brændt orange
Pinner: 4 mm (strikket med dobbel tråd)
Str: 7-8 år til snart 7-åringen


Passer akkurat - nå i høst. 
Kanskje litt små i størrelsen den oppskriften her.


Jeg fikk ikke knipset genseren før den var på.
Helt ok det - men hun hadde ikke så mye mer tid til noen bilder i farta heller.
Bare å sette på sportsinnstilling og prøve noen knips i ny og ne ^_^

Min virvelvind 💗

God helg! 🍁

1 kommentar:

Bundingen sa...

Veldig fin genser i nydelig farge! Men så skal det også være sagt at Vesla er fin i alt, uansett! Jeg ble litt satt ut da jeg leste siste kommentaren din. Håper inderlig det går bra med dere. Det er mye å sette seg inn i og mange runder en må gjennom. Jeg fikk diagnosen i 1992 og har fått alle tilgjengelige hjelpemidler, men lett er det ikke.
Et regelmessig liv har vært det beste for meg, men ingen diabetes er lik, så en må bare prøve seg fram. Vi er først og fremst mennesker og ikke en sykdom. Lykke til!

Stor klem fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...