tirsdag 20. juni 2017

Mariusgenser med rund sal + Marius-lue

Marius-sett til meg selv strikket i DSA Sterk

Endelig ble det litt egostrikk i Mariusmønsteret.
Jeg har ønsket meg en Mariusgenser lenge, men var litt i stuss på fargevalg.
Det ble plutselig klart at den måtte være i hvitt, rødt og blått. Og med falske fletter.

Genseren ble strikket på litt sånn innimellom over de siste ukene.
Tiden mellom 17. mai og frem til skoleslutt er ei "forferdelig" travel tid med mye avtaler og moro.
Jeg kom likevel i mål. Mariusmønsteret sitter rimelig godt i hendene ennå heldigvis, så det hjalp på.

Med litt garn til overs ble det kjapt bestemt at det måtte lages ei matchende lue til.
Jeg må ha luene litt "vide" og gjerne litt baggy. Denne ble kanskje en anelse for baggy.
Den ble iallfall lang nok. Får se om jeg liker det - eller om det må lages ei ny ^_^

Jeg er kjempefornøyd med genser og lue i strikkegarderoben min.
Settet skal bli med på en majestetisk fjelltur ganske så snart ;)


M A R I U S G E N S E R   M E D   R U N D   S A L


Oppskrift: Marius-genser med rund sal fra "Marius Strikkebok".
Garn: Du Store Alpakka sin Sterk
Det gikk med ca 9 nøster hvit #851, 2 rød #827 og 1 marineblå #819.
Pinner: 3 og 3,5mm
Str: Large

I stedet for perlestrikk, så valgte jeg meg falske fletter i brotet på genseren.
Det ble 4 falske fletter nede (16 omg totalt) og 2 falske fletter oppe (8 omg totalt).




M A R I U S   -   L U E

Oppskrift: Marius-lue fra "Marius Strikkebok".
Garn: Du Store Alpakka sin Sterk
Det gikk med ca 1 nøster hvit #851 og rester av rødt #827 og marineblå #819.
Pinner: 3 og 3,5mm
Str: herre

Også her laget jeg falske fletter i brotet for matche genseren, 4 fletterunder (16 omg totalt).
Jeg strikket lua ekstra lang.



Fin tirsdag til deg! ;)

1 kommentar:

Hege sa...

Veldig fint! Artig med vrien med de falske flettene. Veldig fint arbeid!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...