lørdag 6. mai 2017

Konfirmantkort til Malene

Fremsiden på posekortet til flotte Malene :)

I dag fikk vi være med og feire en flott konfirmant.
I den anledning har jeg børstet støv av mine kortlaging-skills og utstyr.
Bildene laget jeg til torsdag og kortet ble laget fredag kveld...
Litt sent å oppdage at scrappelimet har tørket inn og jeg er snart tom for teip... :O
Det samme gjaldt for inntørket stempelpute. Godt jeg hadde en miniversjon som back-up.

Har ikke laget kort siden kort til 3 konfirmanter i fjor vår...
Tror det må kjøpes inn litt basic stæsj sånn i tilfelle jeg må trå til igjen :))

Det er jo gøy å lage kort, men det tar fryktelig lang tid og i fineværet vil jeg bare være utendørs.


Litt detaljer fra forsiden...
Jeg er nesten tom for "skumgummi-bokstaver", så man tager hva man haver... ;)

Kan jo vise litt detaljer fra kortet.
Det er laget på basis av utgåtte matavfallsposer i papir.
Den blir brettet og pyntet med kartong og papir og det man vil ha på.
Det utgjør til sammen 6 sider i kortet.
Og man kan lage iallfall to lommer inne i forsiden.

Det pleier jeg å gjøre - og det blir gjerne puttet inn en tag og/eller en bagasjelapp.
Ikke noe unntak denne gangen. Det ble en av hver ;)

De tre sidene inni kortet. De hvite trådene i midten skal knytes rundt pengeseddler.
Kortet er laget som en felles hilsen fra oss, mine søsken m/familie og mine foreldre.

Detaljer fra kortet. Forsidebildet er "lånt" fra facebook'n til konfirmanten.
Du ser tag og bagasjetag som stikker ut i lommene på forsiden av kortet :)
Bagasjetag til kofferten :)
Malene er reisevant, så New York ble motivet på hennes tag.
Kortet slått ut - ser ene klaffen, baksiden og forsiden på samme.
Baksiden av kortet. Helt enkel.

En flott dag med herlige folk. Konfirmanten strålte tilsvarende.
Det var feiring i dag - og seremonien finner sted i kirka i morgen.

Det må ha vært den varmeste dagen hittil i år. Sola strålte fra blå himmel. Uten ei sky. Hele dagen.
Fantastisk sol og varme. Ikke fullt så mye lovprising om varmen fra de bunadskledde, thihi...

Malene er datteren til mitt eneste søskenbarn på farssiden.
Han er igjen stolt pappa til disse 3 flotte.

Mitt søskenbarn med sin flotte kone og barn


Noen glimt fra dagen :)
Det er jeg som knipser hos oss, så jeg er kun bak kameraet.
En ettertenksom konfirmant. Lytter til fine ord fra taler(e) ^_^

Nyt lørdagskvelden! ;)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...