lørdag 29. april 2017

Påske-drøs! 🐣

Tok et bilde av Jr som koste seg utendørs. Siste dagen på hytta, straks klar for hjemreisen.

De siste 3-4 ukene har vært altfor travle og tid til lite - iallfall i forhold til hva jeg ønsker å få gjort.
Travelt på jobb også. Helger kombinert med røde dager er sånn sett gull verdt. Roe ned. Alt ^_^

Nå fikk jeg sett gjennom bilder. Et lite påskedrøs kommer her.
Første del jobbet jeg, men det var stor stas å få eldste sønn hjem på en koselig påskevisitt.
Tid til familiebesøk, venner, festligheter, god mat og kos.

De fikk i oppdrag av meg å ta en selfie sammen. Ikke ofte alle 4 var samlet hjemme samtidig.
Jeg tok bilde av dem mens de jobbet med selfien ^_^

Vel. Eldste sønn måtte reise videre og jeg jobbet meg ferdig for påsken.
Vi 5 som var igjen dro dermed avgårde til hytta i Jølsterlia i Årdal (i Jølster).
Det er et hyttetun med 5 hytter - og denne tilhører samboer'n sin arbeidsgiver.
Min arbeidsgiver har to hytter i samme tun faktisk. Vi bruker de altfor lite.

Utsikt fra verandaen på hytta

Det ble fint vær, solskinn og snøvær i løpet av de dagene vi var der.
Lek & moro inni og utenfor hytta, bading på Thon Skei hotell og slalom i Bjørkelia.
Jeg gikk daglige turer oppover langs Dalevatnet i Årdalsdalen og videre.
Den ene turen gikk opp til Legestøylen, les mer om den turen i dette innlegget
Ekstra kjekt var det at vi kjente gjengen i den ene hytta. Lekekompiser til begge barna ;)

Glimt fra hyttelivet i Jølsterlia ;)

Her kommer det bilderas fra den første turen opp langs vatnet i Årdalsdalen.
Da hadde jeg kameraet med meg - og sola skinte nesten hele tiden :))


Det er flott traktorveg å vandre på. Mye snø i vegen, men noen snøfrie deler likevel.
Langs vatnet er det flere gapahuker - et par tilgjengelig og til fri bruk for alle. 



Snapchat-videoen ble tatt neste dag med mer skiftende vær - fra ca samme sted som her.



Denne gapahuken har en flott plassering langs vatnet.
Den er til fri bruk for alle tror jeg. Nydelig sted å legge inn ei pause med mat & kos :)


På andre siden av vannet var det mye mer snø og skiløypa (lysløype) var mye i bruk.


Godt å bevege seg. Påskeharen fant oss på hytta også.
Rikelig med snadder mat og ekstra snop til alle ^_^


Det er flott i Jølster. Håper å komme meg tilbake på hytta til sommeren for fjelltur til fots.

Nyt helgen! :D

1 kommentar:

Birtes tur og ideblogg sa...

Gratulerer med 1.mai.
Du har jo en vakker barne-bukett. Det må virkelig sies. Veldig koselig å følge deg på Jølster. Jeg gikk i sin tid på Sunnfjord Folkehøgskole på verdivernlinjen. Mange turer var også med på timeplanen og vi gikk på mange, flotte fjellturer i Jølster. Jeg gleder meg til å følge dine turer til fots.
Ha en strålende dag videre. KLem fra Birte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...