tirsdag 4. april 2017

Kjøkkenkluter i vårfarger

Påfyll til kjøkkenskuffen - nye og freshe kjøkkenkluter!

Det er ikke alltid at det er så lett å få strikket noe særlig på travle ukedager.
Da hender det at jeg i stedet finner frem heklekrok og garn og fyller på med kjøkkenkluter.
Får aldri nok av disse. Det gjør seg med påfyll av freshe farger og kassering av velbrukte som har gjort sitt.
Har vanligvis alltid nøster med bomullsgarn fra Søstrene Grene i garnlageret mitt.

Hekling av kluter er lett å gjøre og lett å ta med seg.
Dersom jeg vet det blir ventetid f.eks. i bil, så tar jeg med med hekletøyet og får tatt unna noen rader..
Ingen tid å kaste bort på å ikke gjøre noe 😂😂😂


Oppskrift: Se dette innlegget for oppskrift
Garn: 2/3 av ett nøste med Søstrene Grene's billige bomullsgarn pr klut
Jeg har brukt lys grønn, korall og grønn.
Krok: 4mm

Jeg heklet 45 luftmasker til ønsket bredde + 3 lm ekstra.
Deretter heklet jeg fastmasker på første runde
- og halvstaver i bakre ledd på de resterende rundene.

Hekle til ønsket lengde.
Men - husk alltid 2 lm i starten av hver omgang.
Det blir nesten som en 3D-effekt om man hekler slik :)

Pittelitt påskestemning som har sneket seg inn.. Nærmer seg påske med stormskritt :D

Fin tirsdag til deg! :)

2 kommentarer:

Lisbet sa...

Flotte og deilig ekluter du har heklet. Jeg synes faktisk hekla kluter av Søstrene grene garnet blir bedre å bruke enn de som er strikket. Jeg hekler også kluter, men bruker kun staver og heklenål nr 3. Og 50 staver, er min standaroppskrift :-) Kan anbefale deg å teste ut corner to corner teknikken i kluter, blir veldig fint. her er 2 av mine:http://lifablogg.blogspot.no/2016/05/2-nye-kluter.html

Ønsker deg en god dag videre og håper ryggen din er i form igjen :-)

Siddis back home sa...

Kjempefine vårfarger! Ha en herlig påske, håper du kommer deg ut på tur!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...