tirsdag 11. april 2017

Kjappstrikka drakt & et par tottelott-tøfler ♡

Et lite sett til en sommerbaby - strikket i 100% ull

Jeg fikk muligheten til å strikke noe babytøy. Til en liten guttebaby som er ventet til sommeren.
Det er ikke så ofte det strikkes babystrikk her. Jeg hadde et par nøster i babyblå.... Så bra!!! ;)

Min nevø fikk blant annet en romper og et par med stay-on baby booties da han ble født i juni 2015.
Du kan se det settet i dette innlegget.
Planen var det samme her, men så kom jeg over tottelott-tøflene da.. Prøvde de denne gangen.
Det er jo så smått - helledussen 


K J A P P S T R I K K A   D R A K T


Oppskrift: Paelas - kjappstrikka drakt
Garn: 2 nøster Drops merino extra fine blå #23 fra garnlageret mitt
Pinner: 4mm
Str: Nyfødt (0-6 mnd)

Tilbehør: 12 treknapper
Garn og knapper kjøpt på lokale garnbutikken, Garn- og brukskunst.



T O T T E L O T T   - T Ø F F EL

Pitte pitte små tottelott-tøfler til en liten baby gutt. 100 % ull. 

Oppskrift: Fra boka Klompelompe - "Strikk til hele familien"
Garn: Restene etter de 2 nøstene Drops merino extra fine blå #23 som ble brukt til kjappstrikka drakt
Pinner: 3,5mm
Str: Nyfødt (0-3 mnd)

Tilbehør: 4 treknapper
Garn og knapper kjøpt på lokale garnbutikken, Garn- og brukskunst.


Det er så mye fint man kan strikke til de søte små.
Dette var artig og så fort det gikk unna på pinnene.
Det kan knapt merkes i garnlageret. Kjekk strikk om man bare har 2-3 nøster å bruke.
Man har plutselig et lite gavesett å gi bort.

Tottelott-tøfler og kjappstrikka drakt i Drops merino extra fine. 100% ullunge ♡

Det var fort gjort å strikke dette lille settet. Håper det vil passe den vesle til sommeren.

Ønsker deg en fin tirsdag! :)

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Fint sett! Jeg synes også det er artig å strikke babytøy, men det minker ikke særlig på garnlageret, da hvis det er hensikten.
Vi som strikker tror gjerne alle får så mye strikkaklær til babyene sine nå for tida, men det er slett ikke tilfelle. Så dette kommer til å bli tatt vel imot tipper jeg.

Tror det blir strikke-påske her i år. Dårlige meldinger de nærmeste dagene og lite snø lover ikke godt. Tror jeg satser på neste vinter......

God påske til deg og dine!

Klem

Made by KKann sa...

Så fint - heldig liten baby.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...