tirsdag 14. februar 2017

FletteFinVol3 luer 💗

Flettefine luer i Sandnesgarn Smart
- 1 stk FletteFinVol3 og 1 stk "inspirert" ^_^

Det går i luestrikk. Stadig rester fra lageret og stadig nye fristende oppskrifter holder luekjøret gående.
Det ble dobbel dose rååååsa denne gangen. Ikke helt som planlagt.
Jeg skulle strikke 1 stk FletteFinVol3 foran tv-skjermen og det gikk bra unna.
Helt til jeg oppdaget at jeg hadde laget fletter samme veg - i stedet for å følge oppskriften.

Vesla har tatt til seg luene. Kan love at det brukes mye luer - både hjemme, på tur og på skolen/SFO.

Her kommer først ut den lua som er "inspirert" (dvs strikket i veg uten å følge med på oppskriften).... :))

Ulik flettestrik - den til venstre er den korrekte etter designet til @Floetre :D

Her er den ekte #FletteFinVol3 lua helt etter oppskriften + en fjuskedusk på toppen! :D


Oppskrift: FletteFinVol3 design av @Floetre 
Garn: Ca 1 1/2 nøster Sandnesgarn Smart rosa #4520 pr lue fra garnlageret
Pinner: 3,5mm og 4mm
Str: 8-10 år til ei på 6 år

Tilbehør: Uekte dusk som festes med knapp (inni) kjøpt på lokale garnbutikken, Garn- og brukskunst.


Super oppskrift og god passform ⎷
Fikk knipset bilder i full fart før snuppa og lua forsvant på venninnebesøk.

Fin tirsdag til deg :D

1 kommentar:

Bundingen sa...

Fletter er alltid fint samme hvilken vei de vender! Vi trenger ikke å følge oppskriftene helt slavisk synes jeg. Jeg holder på med Lothepus-luer i andre farger og annet garn enn anbefalt. Det fungerer helt greit.
Heldige Vesla som har så mange luer å velge i!

Har endelig kommet meg på ski, to turer til og med, på lite snø, men med fint vær og sol som varma.

God onsdagskveld fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...