søndag 8. januar 2017

Allersmössan - lue som matcher turbuksa mi! :)

Ny turlue i bruk - vandring på Havreneståa

Jeg har lagt min elsk på fargen oransje. Siste turbuksa jeg kjøpte meg er selvfølgelig i nevnte farge.
Siden jeg så varianten til Bundingen, så måtte jeg ha meg ei lue som kalles Allersmøssan.
Den er herved rykende fersk av pinnene og tatt i bruk på tur i dag :)

Glatte svaberg og bølgeskvulp - herlig med litt blest! :)

Garn: DSA Sterk - 1 nøste hvitt og 1 nøste oransje
Pinner: 2,5 og 3mm
Str: Største (2 størrelser i oppskriften)

Jeg var redd for å strikke for liten lue, så jeg valgte største størrelsen.
Den er stor, men kan fint brukes. Skal strikke en til - tester da ut minste størrelsen.

Ser du - lua matcher turbuksa mi??? ^_^ 

Dagens minitur gikk til sjøkanten, nærmere bestemt via Havreneståa.
Ble liksom værende der, så det ble ikke lange lufteturen sånn sett.
Det blåste og regnet da jeg gikk ned, men så ble det opplett og vindet løyet.
Jammen fikk jeg en nydelig solnedgang før jeg gikk der i fra :D

Deilig med opplett og frisk luft ved sjøkanten!

Bilder fra Havreneståa i dag - se hvordan været endrer seg i løpet av en time.


Jeg satt og så på en oter som lekte i vannkanten, opp og ned langs svabergene.
Så snart jeg beveget meg og ville ta bilder ble han obs på meg og forsvant.
Artig skue iallfall :))

Miniturer er turer også ^_^

Fin søndag videre til deg!

5 kommentarer:

Anita sa...

Kjempefin hue! (har den sjølv i kvit og grå med rosa kant! *fnis)
Veldig fine bilder frå kysten din! <3
Er bare storimponert over alt du rekk, eg har nett konkludert med at eg trur du strikker i søvne også! ;)
Anitaklem ;)

Barwitzki sa...

Deilig tur og kjempeflotte lua. Ja mønsteret er super fint. Jeg hadde lest
ved Ingunn og jeg har oppskrifter også. Men jeg har begynnt enda ikke...
så mange strikkeprosjekter i hodet :-)) Siden to dager vi har snø og
jeg kan ta ski... bare deilig. God kveld deg og god uke.
Klem fra Viola

Marianne sa...

Ja, man trenger ikke alltid å gå så langt for å kose seg på tur:-) Vakre naturbilder du viser oss, vi bor i et flott land. Ønsker deg en fin uke! Hilsen fra Marianne

Bundingen sa...

Lua passer deg perfekt! Nydelige farger, og Sterk var nok et godt garn-valg. Denne kommer du nok til å bruke mye. Min er stadig framme, seinest i dag.
Du gjør gråværsdager til solskinnsdager med kameraet ditt. Nydelige bilder denne gangen også.
Jeg har begynt på en tunika til meg selv og har nok å strikke på ei stund framover. Mye glattstrikk, så det kommer nok til å gå unna når håndballkampene begynner.....

Klem

Made by KKann sa...

Knallfin - både dama og lua.
Lekkert mønster og farge

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...