fredag 30. desember 2016

Mannen's Mary / Hubby's Mary

Mannen's Mary i str L = "str hest"

En liten hilsen fra meg i romjula. Det har vært stille i bloggen siden Lucia-dagen.
Det har sine grunner. Full rulle på jobb og privaten, gjester og julefeiring.
Så var det flere tradisjoner - inkludert min egen uønskede julesyke som begynner å bli årlig...


Får ta et juleinnlegg senere, men tenkte å legge ut denne herregenseren først.
Den skulle bli julegave... men ble så svær i størrelsen at den heller blir gitt til Asylmottaket her.


Oppskrift: Mannen's Mary av Marianne J. Bjerkman
Garn: Drops Nepal 14 nøster jeansblå #6314 og 2 nøster hvit #1101
Pinner: 4,5mm og 5mm
Str: L


Det er første gang jeg strikker herre-versjonen av dette mønsteret.
I motsetning til dame, så er denne svært romslig i størrelsen.
Jeg syns at min str L her tilsvarer minst str XL.


Første av tre strikkegensere i julegave ble ikke gitt bort ihht plan.
Men den må strikkes igjen i mindre utgave - kanskje til en annen anledning ;)

Legger strikkeplaner, men strikker ikke noe denne uken.
Kommer flere Mary ;)

Kos deg ❤

1 kommentar:

Bundingen sa...

Sikkert godt å tenke på at noen får glede av den fine genseren! Det er bestandig travelt rundt jul, og litt sykdom er ikke sjeldent. Jeg har heller ikke vært helt i strekk ei stund, men har hatt en god dag i dag Dårlig med blogging, men får ta en oppsummering av året en av dagene.
Rolig nyttårsfeiring her. Har ei ribbe i ovnen så det ligner vel mer på julaftensmat, men da var det pinnekjøtt i Kristiansund.

Gleder meg til å følge deg i det nye året, både på turer og med strikking. Her er det grønne marker og mildvær for øyeblikket.

Riktig godt nytt år!

Klem fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...