onsdag 26. oktober 2016

Flora Turlag: Avslutning Turtrimmen 2016

Haukåbøra, 16. oktober 2016

Da er Turboktrimmen 2016 snart avsluttet.
Registreringsperioden er fra januar til og med 31. oktober 2016. 
Frist for innlevering er samme dato. Jeg sendte inn våre skjema i dag.
Det er meldt storm og uvær, så jeg ser ikke at det blir noen flere turer på oss før 31.10. :)

Grytadalsbu, 16. mai 2016

Turboktrimmen er et samarbeid mellom Flora Turlag og Flora kommune, les mer her.
Her er lista over årets turmål - totalt 15 turer. 
Som du vil se, så har jeg linket til mine turer fra lista.:

6 Steindalen til Blåfjellet 786 moh 
9 Store Batalden 492 moh 
10 Askrova 200 moh 



Eikefjordstøylen, 9. april 2016
Endestadnipa, 21. august 2016
Gjegnabu, 8. - 9. oktober 2016
Haukånipa, 12. oktober 2016
Litlevatnet i Norddalsfjorden, 11. oktober 2016

Det er premiering i Turtrimmen til de som oppfyller kravene.
De voksne må gå minst 8 og barna må gå minst 5 av turene for å få premie.
I år har jeg gått 12 turer og de to yngste barna har gått 5 turer fra lista.

Det gjenstod for min del turen til Askrova og til Store Batalden. Det er to flotte turer jeg kjenner fra før.

Turløypa Steindal - Blåfjellet ble fjernet fra ut.no pga feil merking av gps, så den ble satt litt på vent.
Jeg har aldri gått der før, men det er alltid kjekt med nye turmål og opplevelser.
Flora Turlag tipset meg om alternativ løype i stedet: 

Det får jeg rekke over en senere gang.
Jeg har lenge hatt lyst å gå til Steinkorsen og det hadde blitt bonus med Blåfjellet på toppen :)

Vi har gått andre turer ellers som ikke er på lista.

Naustdal, 2. oktober 2016

Det er litt irriterende å være så nær full pott, men slik ble det nå i år.
Jeg tar iallfall med meg litt lærdom til neste år.
Jeg må komme meg ut i øyene på evt turer der på sommeren mens det er sommerruter på båtene.
Utenom sommertid så går skyssbåtene til helt ukurrante tider i helgene - og du må være sikker på at de går i retur til byen igjen.
Dessuten har du mørket å ta hensyn til også.... Ikke så enkelt å ta turen ut etter jobb.. :P

Ellers - evt turer i Norddalsfjorden bør utforskes tidligere på sommeren...
For så snart det er jakttider, så er det jaktlag på farten hele tiden der inne :)

Kjekt med Turtrim - blir utfordret på ulike turer, antall turer og blir kjent med nye turmål.
Håper på nye utfordringer våren 2017.

Husk å sende inn registreringsskjemaet om du har tatt del i Turtrimmen 2016! ;)

2 kommentarer:

Made by KKann sa...

Knallbra - det siste bildet er bare så herlig.

Bundingen sa...

Dette må du være fornøyd med! Og for en form du må være i nå! Jeg gleder meg med deg. Jeg har ikke deltatt på noen turtrim i år, men håper det kan bli neste sommer. Sier som svigermor: De ska noko te å makte alt.
Artig å se turbildene dine! Og så er jeg imponert over de turglade små! Bare blide, glade ansikter på bildene.

Vi har nettopp gått en liten tur før mørket falt på. Resten av kvelden blir det TV og strikking. Vi skal ha julemarked om 4 uker så nå gjelder det å holde koken.

Riktig fin lørdagskveld fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...