onsdag 24. august 2016

Næææ! Hatlesetnipa (583 moh) ^_^

Sjefene på toppen :)
Hatlesetnipa - ser innover vakre Nordalsfjorden

Noen av de kjekkeste turene er de man ikke planlegger.
Denne turen kom som en bonus på en travel mandag.
Midt i lekser og før middag fikk jeg plutselig "fri" til å stikke til fjells
- om jeg rakk tilbake til samboers trening senere på kvelden? Oooo yes! :P
Hev i meg et par skiver, på med turklær og stakk ut døra før noen fikk ombestemme seg ^_^
Hvor kunne jeg gå for å få både fjelltur og rekke hjem i tide..? Hatlesetnipa!!! :)

Forrige tur til Hatlesetnipa fant sted den 12. april i år, se innlegg her.
Artig å gå opp på denne tiden av året. Litt vått og gjørmete, men så frodig og grønt.
Og for ikke å snakke om velkomstkomitèen på toppen.
Veldig kjekt å se de står og venter på deg - og de er svært så nærgående og kontaktsøkende.
Fikk meg en liten "stalker", en lys en som absolutt skulle ha mye nærkontakt ^_^

Varden med skilt og turkasse m/bok til signering. Viktig det! :)

Her er min vesle stalker - kos og kos. Og sleiking :))


Det gikk en gjeng ungdommer bort til masta og ned mot Hatleset, så geitene fulgte etter dem.
Jeg gikk bort for å ta et siste bilde av dem før nedturen igjen.
Tenkte jeg slapp unna om jeg løpte av gårde. 
Skulle til å ta opp flaska mi ved varden igjen og fikk se HELE gjengen i full speed rett mot meg, haha :P
Greide ikke å få filmet flokken i fart, sprøtt øyeblikk.
Fikk i stedet litt mer kos - se video av gjengen her, fnis:


Tilbake på høyden og voktere av varden ^_^


Skjønne dyr, disse geitene!! :)


Litt knuffing hører nok med..? 
De to slåsskjempene gikk opp på to og stanget, men jeg fikk ikke det på videoen.


Da - klar for returen igjen. 


Sjekket ikke temperaturen i solsteiken, men jeg gikk i shorts & singlet. Varm vind på toppen.
Tok det som ei treningsøkt. Herlig terreng for tur - hvorfor går jeg ikke der oftere???


Fantastisk vær og en herlig tur på en mandag ettermiddag/kveld.
Bildene er knipset med mobilen, veldig sterkt lys. Nydelig sol ut i havgapet.

Gikk bortom varden på Fløgen (468 moh) på returen, men tok ikke bilder.
Altfor sterkt motlys. Fin utsikt med det blotte øyet også fra der iallfall :))

Ferden gikk fra Grov - Hatlesetnipa, se turinfo på UT.no

Hadde en "god" turdag, så det gikk ganske fort unna. Syns jeg?
Jeg brukte ca 52 minutter opp, ca 16 minutter på toppen (med geitene) og ca 34 minutter ned igjen.
Alt dette i henhold til info på Polar M400 på armen :)

Man starter på ca 74 moh og går opp til toppen på 583 moh.
Jeg gikk ca 530 moh oppover og ca 500 moh nedover. Også ifølge klokka.

Duration: 1 t 42 min
Distance: 6,05 km

Det var den oppsummeringen ^_^

Ut og ny! :D

3 kommentarer:

Made by KKann sa...

Så herlig å kunne stikke ut slik - helt enig - bare en ting å si UT og NYT.

Bundingen sa...

Må bare si at jeg misunner deg utsikten på turene dine. Det er jo så vakkert med himmel og hav! Herlige geiter du traff, men de kan være nokså innpåslitne, ja.
Jeg driver og har inn ved, men måtte ta meg en liten pause og fylle på med litt energi.
Blodsukkeret ble for lavt. Har diabetes, type 1. Straks klar for ny økt.
Takk for kommentarer på bloggen min! Ja, det har vært en travel sommer, men men vi har hatt mye moro. Sola skinner, 20 grader i lufta og litt vind. Utmerket!

Fortsatt god torsdag!

Klem

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Norske fjell med geiter i forgrunnen rene prospektkortet:))) Her bor vi:) Måtte vi få beholde denne vakre naturen vi har i mange mange år fremover:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...