torsdag 23. juni 2016

Frodige krukker

Sukkulenter i hagen


Tok en liten sjekk utendørs for å se på hva som har dukket opp i hagekrukkene.
De fleste staudene har komt igjen og vokser seg store og frodige.
En del av de nye staudene som jeg fikk i fjor fra en gammel hage har vokst seg veldig store
og har spredd seg både i krukka og på bakken nedenfor ^_^
Jeg er spent på hvilke blomster som spretter frem på noen av disse da plantene er ukjent for meg.
Har supplert noen stauder og et par ett-årige som Cosmos - frodige og flotte.

Jeg har iallfall mistet 3-4 hortensiaer, noen sukkulenter og et oliventre i vinter.
Kjedelig, men litt svinn må man regne med.
Jeg har heldigvis to flotte syrinbusker i krukker som har overlevd nok en vinter.
Dessverre blomstrer de ikke i år, så de må plantes i bakken og få bedre vekstvilkår snarest.

Jeg bor forresten i herdighetssone 1 på klimasonekartet... Kjekt å vite.
Sjekket det for litt siden. Trodde det var sånn midt på skalaen her...
Må sjekke det heretter når det investeres i nye planter, iallfall på stauder og de større planter.
Det er ikke nødvendig for årets sommerplanter (ett-årige) ^_^



Grunnet helseplager ble så å si alt av hagearbeid lagt på is de to foregående årene.
I år er det laget ny veranda og glassrekkverk kommer på plass - utpå sommeren.
Nå planeres det til gressplen og planen er å så denne uken.
Så skal det støypes til utvidelse av verandaen nede.

Fliser er lagt på inngangsparti og eksisterende veranda (nede), trapp er støypt til hagen..
Det skjer stadige fremskritt. Samboer'n har stått på og gjort det meste av graving og grovarbeid.
Nå ser jeg frem til å plante ned trærne og planlegge detaljer som gjerde, murløsning i ene enden++
Får ta det over tid. Koster flesk og det er greit å prøve ut litt før man lager "endelige" løsninger :)


Kjekt med blomster og grønne innslag både innedørs og utendørs :) 


God sommer! :)

2 kommentarer:

Birtes tur- og idéblogg sa...

Jøjje meg så mye vakkert! Dette innlegget er jo til å bli glad av og Hagen og blomstene bærer ikke preg om at du har vært syk! Blomsten (stauden?) i melkespannet likte jeg. Jeg har mange melkespann på hytten og din blomst oppi spannet fristet. God helg. Klem og klem

Made by KKann sa...

Her er det bare å ta av seg hatten - maken til flotte krukker skal man lete lenge etter - såååå flott. Herlig med blomster i bøtter, krukker og kar.
God sommer og ferie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...