fredag 4. mars 2016

Lek & bålkos ved gapahuken på Nordnes

Bål, grilling av marshmellows og klissebart ^_^


I går fikk jeg noen fin-fine timer utendørs med to blide, tøffe venninner.
Været var ikke helt som forventet, men det la ingen demper på noe.
Plukket opp snuppene, laget kakao og pakket sekken for bål & lek utendørs.

Vesla mi hadde som nevnt med seg ei supergod venninne til gapahuken på Nordnes.
Det var første besøk dit for venninnen. Og faktisk første gang vi  har fyrt opp bål der.
Det ble lett grill og kos med marshmellows, pølser og brød + litt ymse godsaker.
Kakao m/krem og mini-marshmellows var nydelig ute i det fri også.

Det er to aktive jenter som er vant til å være utendørs. 
Denne dagen var intet unntak. De hadde vært mye ute hele dagen i barnehagen sin og på leirplassen.
De to hadde absolutt ikke vegring for noen timer til ute i snødrevet på Nordnes med mye moro.
De lekte og tok seg ut, mye latter og sprell.
Jentene ville heller ikke hjem, hihi. Sånt er veldig herlig å høre :))


Adkomst:
Vi parkerte på Nordnes og gikk til gapahuken derifra på stien. 
Det er ikke lange biten å gå. 
Dessuten er det et supert område å leke og utforske.
Gapahuken ligger oppe på haugen der, helt supert til og rimelig godt i le for vinden fra havet.


Vi hadde med ved og utstyr, så det var bare å fyre opp grillen.
De kunne nesten ikke vente med å få frem kakao og marshmellows ^_^

Vesla gav venninnen samme turkopp til jul i 2014. Stas å ha samme turutstyr ;)

Herlig sted å utfolde seg på. 
Vanligvis er det ganske så vindfult på Nordnes, men i går var det vindstille.
Det var lett snø og regn det meste av tiden, men med gode klær og aktivitet så spiller det ingen rolle.
Det ble mørkt, men bare mer spennende med mørke og lommelykter ^_^

Så ruslet vi hjem - aller nødigst ^_^

Herlige og aktive timer med snuppene! :)
Og jepp, de har bestilt flere turer. Det skal det bli.

God helg! :D

5 kommentarer:

Nina sa...

For en fantastisk dag dere hadde igår! :)
Kan tenke meg det var noen som kosa seg ja, og i mørket med lommelykt... Vet lillemor her i huset synes det er veeeldig spennende! :)
For en flott gapahauk! Den var kjempefin :)

Du, jeg sitter her å strikker de fine baby bootiesene du har lagt ut oppskrift på for lenge siden... Stemmer det at det bare skal legges opp 24 masker på den minste størrelsen?
Hvorfor jeg spør er at jeg fant en annen oppskrift først og der står det 34 masker på den minste og 36 masker på den største.
Synes forklaringa i din oppskrift var så fin, så jeg la opp til den og for sent så jeg at du hadde skrevet 24 masker og ikke 34..... De 34 maskene hadde satt seg litt fast i hodet på meg tror jeg ;)
Hehe jaja, det er jo bare en liten sokk, ikke største jobben å strikke en til ;)
Iallefall, til mer jeg tenker på det så skjønner jeg jo at det er din oppskrift som må være riktig, to masker er ikke så mye forskjell fra 0-3 mnd til 3-6 mnd men jeg måtte bare være sikker :D

Håper du får en fantastisk helg :)
Her snør vi ned!!
Go'klem fra Nina

Siddis back home sa...

Så koselig! Ha en herlig helg!

Berit sa...

Så herlig, her er det noen som hadde det utrolig morsomt :)

Made by KKann sa...

Aaahhh - så herlig.
Ha en finfin fredagskveld og god helg.

Barwitzki sa...

Super fint - jeg elsker dette :-))) Utenfor, barn og mennesker og bål...
Ha en strålend fin helg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...