onsdag 9. mars 2016

Flora Turlag: Turtrimmen 2016

Flora kommune byr på fantastiske turmuligheter - fjell & hav, fastland og øyene i havgapet
Bildet er tatt fra en tur på Terdalskeipen som du kan lese mer om i dette innlegget ^_^


Da er Turboktrimmen 2016 klar. Registreringsperioden er fra januar til og med 31. oktober 2016. 
Frist for innlevering er 1. november 2016.

Turboktrimmen er et samarbeid mellom Flora Turlag og Flora kommune, les mer her.
Her er årets turmål:

1 Gjegnabu 1 065 moh Familie / born Hytta i Grytadalen 325 moh 
2 Familie / born Eikefjordstøylen 324 moh 
3 Familie / born Litlevatnet i Norddalsfjorden 110 moh 
4 Familie / born Hovden – Domba/Kvannhovden Fyr Tur på øya Hovden 
5 Familie / born Gapahuken i Stavang 336 moh 
6 Steindalen til Blåfjellet 786 moh 
7 Grytadalen – Guleskardtoppen 640 moh 
8 Endestadnipa 763 moh 
9 Store Batalden 492 moh 
10 Askrova 200 moh 
11 Børa 1 060 moh 
12 Haukånipa 780 moh 
13 Middagsnipa 570 moh 
14 Norddalsfjord - Frishatten 260 moh 


Og her er ei pittelita gulrot – i tillegg til fine turopplevelser og moro utendørs:

Premiering

Born under 12 år er med i trekninga av premiar ved å ha teke 5 postar.
Vaksne er med i trekningen av gåvepremiar ved å ha teke 8 postar. 
Det vil òg bli eigen premiering av dei som har teke alle turpostane.
Alle som leverer skjema og har gått 5 (born) og 8 (vaksne) turar får eit turtrimkrus! 

Der har dere noen av mine turplaner for dette året – både med og uten barn, alene eller med kjekt turfølge ellers :)
Noen turer har jeg gått bare en gang, andre flere ganger.
Jeg gleder meg litt ekstra til nye turer og opplevelser til ukjente turmål som disse;

Gjegnabu, Litlevatnet og Frishatten i Nordalsfjorden, gapahuken i Stavang, 
Steindalen til Blåfjellet, Guleskardtoppen og Endestadnipa. 

Mange nye turmål for min del altså.. Spennende! Satser på at helsa er like god og bare blir bedre og bedre.
Ønsker meg mange fine turer i fjell og skog, ved sjøkanten og ellers gode opplevelser utendørs.
Og mye bålkaffi, haha. Det er noe eget med kosen og roen rundt et bål som knitrer og samler folk.

Flora Turlag arrangerer fellesturer til alle turene i Turtrimmen i løpet av tursesongen. 
Barnas Turlag arrangerer månedlige turer året rundt.

Jeg tar mer enn gjerne en tur en ettermiddag eller helg om noen har store (eller små) turplaner ellers J

Ut på tur, aldri sur! J
... og det fins ikke dårlig vær, bare dårlige klær... og pysete foreldre (voksne)... ^_^

Så det.. gleder meg til turåret 2016 :))

13. mai 2009 - jeg og min far på Skaret på øya Askrova med turlaget.
Les mer om turen i dette innlegget :)

3 fine turer i øygapet og resten "på land" i flotte kommunen vår.
Kanskje vi sees i fjellet denne sesongen? :)

2 kommentarer:

Made by KKann sa...

Fint med organiserte turer - vi har ti-topper-i-Ringsaker - det er et fint opplegg - og mange fine turer - og man blir bedre kjent i egen kommune.

Bundingen sa...

For et opplegg du skal være med på! Nesten misunnelig på alle de fellesturene som blir arrangert. Veldig kjekt når en skal ut på ukjente stier. Sosialt er det også.
Her har det vært strålende vær i dag, men har sittet pal og skrevet årsmelding for helselaget. Ble bare noen runder på ski på jordet etterpå, men alle monner drar. Det letta ihvertfall i hodet mens jeg var ute.
Nå blir det noen omganger på bundingen før leggetid.

God helg fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...