søndag 14. februar 2016

Tovede hjerter på Valentine's Day! ♡

Love ♡♡♡♡♡♡


Romantiske røde hjerter til Valentine's Day...
... eller fine røde hjerter til jul. Eller hvite. Eller grå :D


Jeg laget disse hjertene i begynnelsen av desember 2015, men de ble aldri tatt i bruk.. eller blogget.
Den siste finishen med hampetråd ble tatt på i romjulen.


Garn: Rauma vamsegarn, ca 100 gr av hver farge.
Jeg har laget hjerter i fargene hvit, lys grå og julerød.
Pinner: 6mm

Legg opp 80 masker og strikk rundt til du er tom for garn.

Deretter tover du det i maskin. Det varierer fra maskin til maskin, men hos meg funket dette:
40'C, 1000 omdreininger og 2 skyllinger.
Jeg la inn grønnsåpe i maskina.

Når det er ferdig tovet og tørket, så lager du deg en mal til hjerte - gjerne i papp.
Du klipper ut hjerter i det antall og størrelse som du ønsker selv.
Jeg fikk 11 grå og hvite hjerter og 10 røde. Selv om alt er gjort likt.
Å klippe ut hjertene er nok den verste "jobben" med hele prosjektet :)

Deretter kan du ha hampetråd i slik at de kan henges opp.
Voila!

Jeg fulgte info og oppskrift fra Kjersti sin blogg,
så link til henne om du lager disse fine hjertene :)




Bilder tatt i desember i snøen etter at de var ferdig strikket, tovet og klippet ut :)

Her er bilder fra selve prosessen.
Strikk rundt på rundpinner, 2 nøster av hver farge.
Tov i maskin og tørk.


Kjekke hjerter å ha til enten dekor, julepynt eller pynt på julegaver.
Eller på Valentine's-gaven.. ^_^


Det er både morsdag og Valentine's dag i dag...
Her skal eldste datter på reisefot... og jeg håper på en alenetur i skauen eller fjellet i løpet av dagen.. ;)

Ha en nydelig søndag ♡!

3 kommentarer:

Made by KKann sa...

Aaaahhh - så herlig - likte det første bildet sååå godt!!
Takk for oppskrift - må prøves.

Birtes tur- og idéblogg sa...

Dette var jo bare fantastisk og må prøves! Men må du sy rundt hjertene etter du har klippet? Hvorfor strikker du rundt og ikke en lang remse.. om du forstår. De var bare superfine og som du sier; de kan brukes til så mangt. Takk for tipset! Klem fra Birte

Lisbeth sa...

Kjempekoselige :) Fint å bruke opp litt restegarn til dette prosjektet også;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...