mandag 8. februar 2016

Isager strikk: M A L E N E ★

Lua Malene ★


Da er nok en deilig lue i ull strikket. 
Jeg la min elsk på Malene-lua første gang jeg så den i bloggen til Slagt en hellig ku
Garn og bok ble bestilt i slutten av november. I forrige uke tok jeg det frem og strikket lua.
Det gikk kjapt med lang ribb og enkelt mønster.
Så enkelt, men likevel unikt. Og for et deilig garn - alle tre garntypene altså! 
Luksus-lue.

Lua er myk, varm og god - men passer absolutt ikke til meg. Som vanlig ^_^
Har ingen plan på den pr nå. Legges i kurven inntil videre.
Men jeg liker lua og mønsteret veldig godt :))



Oppskrift: Lua "Malene" av Helga Isager fra boka Amimono Room 606 
Du finner enkeltoppskriften på Malene pattern på Ravelry

Garn: 1 nøste av hvert garn av merke Isager 
- 50 g Isager Spinni col. 39s, 50 g Isager Highland Rose og 50 g Isager Silk Mohair col. 62
Luen strikkes med 3 tråder. 

Bok og garn kjøpt hos Pinnsvin design.

Pinner: 4,5mm og 5mm
Str: One size



Jeg fikk datteren til å ta på lua for å knipse et glimt av mønsteret på toppen - i det siste bildet over her.
Hun hadde det meste av håret i en knute på toppen etter trening, så fikk til nøden ta det ene bildet ^_^


Ha ei flott uke! :)

2 kommentarer:

1001ting sa...

En riktig deilig lue som også jeg kan tenke meg å strikke

Lisbeth sa...

Fint mønster :) Noen ganger må man bare strikke noe fordi det er så fint, ikke alltid man må ha mål og mening vel ;)?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...