søndag 3. januar 2016

Barnehagelue til vesla

Stripelue til vesla


Jeg har noe strikk fra 2015 som ikke er lagt ut ennå.
Først ut er denne luen til vesla mi. Den ble strikket ca midt i desember.
Hun måtte få nye parkdress. Klart man må ha matchende lue til ^_^

Det er ei helt enkel lue med striper.
Fargene er plukket ut fra dressen - direkte i garnsjappa, hihi!! :P

Jeg startet med knæsjfargen oransje. Ved ferdig lue syns jeg det ble helt feil.
Det måtte bli lilla langs kanten på lua.
Jeg heklet derfor en enkel kant rundt lua for å få en mer markert og kledelig farge fra starten ;)


Oppskrift: Egen baggy lue-variant med striper.

Garn: Sandnesgarn Smart - 1 nøste farge #1053 grå og 1 nøste farge #4855 lilla
Dalegarn 1 nøste farge #2827 oransje
Pinner: 3,5 og 4mm

Str: Barn ca 5-10 år til 5-åringen

Jeg la opp 120 masker og strikket til ønsket lengde.
Luen har samme avfelling som Dotty-luene.



Bildene ble tatt i går. Første gang lue & parkdress ble tatt i bruk samtidig :)

Ønsker deg en fin søndag! :D

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Klart lua må stå i stil til dressen! Riktig fint ble det til Vesla!

Fortsatt god søndag! Jeg starta med å gå tur i dag, og siden har det vært sport på TV.

Klem

Lisbet sa...

Knallfin lue. Klart det må være lue som passer til parkdressen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...