lørdag 9. januar 2016

-5*c på Brandsøyåsen (293 m.o.h)

Utsikt fra Brandsøyfjellet - ovenfor Fjord Base


Jeg fikk meg en herlig tur på Brandsøyåsen tidlig i dag formiddag.
Til og med en nydelig soloppgang som bonus.
Det var rimelig kaldt. Det viste -5, men føltes som kaldere enn det.
Ikke noe snø, bare mye frost og litt småflekker med is her og der.

Advarsel - her kommer bilderas fra turen.
En herlig luftetur med variert terreng, imponerende utsikt og landskap.
Man får mye på en gang. Bare å komme seg ut, opp og nyte :D


Her er jeg komt litt opp i løypa på Strandafjellet som det heter.



Bilder fra oppe på Norefjell i solskinnet


Nydelig vintervær - bare frost, ikke snø. Solskinn.
Supert om man vil ut å gå på tur - til fots ;)

Utsikt fra Opptur-varden på Brandsøyåsen


Fra varden sett mot masta og platået på toppen av Brandsøyåsen.


Jeg gikk ned igjen samme løypa, men med en avstikker mot utkikkspunktet ovenfor Fjord Base.
Det er oljebasen i Florø - og der har jeg min arbeidsplass.
Faktisk holder jeg til i det brune store bygget i bilde 4 under her. Kjekt med zoom ^_^
Jeg har kontor mot sjøsiden, så jeg nyter sjø og fjell - fra innsiden av - mens jeg er på jobb.

Siste del av returen. Ned Brandsøyfjellet.


Det var fantastisk deilig å vandre rundt og bare nyte naturen, frisk luft og dagslys.
Mmmmm! :)

Nyt helgen!

4 kommentarer:

Bundingen sa...

Utrolig vakkert med sjø og fjell! Nydelige bilder!

God søndag fra Ingunn

Lisbeth sa...

Takk for turen, fantastisk natur😊. Her hos oss er det snøkaos sies det😉. Snøen laver ned og det blåser stiv kuling. Heldigvis skal jeg bare nyte været fra innsiden i dag😊. Kaffe og strikketøy står på programmet i dag😀. Ha en finfin søndag😊. Klem

Anette sa...

Så utrolig vakre bilder! Her har vi også kalde, vakre dager, men siden vi har den forbaskede influensaen i hus har vi kost oss inne den siste uken istedet. Kjenner virkelig at jeg trenger å komme meg ut i frisk luft snart, og da skal kameraet bli flittig brukt :) Ønsker deg en flott søndag, og må bare si at jeg blir fryktelig glad for de koselige kommentarene du legger igjen hos meg♥

Fjällripan sa...

Sååå vackert!! och vilken fantastisk utsikt! :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...