torsdag 17. desember 2015

Lussekatter og julefest i klassen ✮

Lussekatter - rykende ferske fra ovnen ;)


Jr og klassen inviterte alle foreldre til julefest i går.
Siden Luciadagen søndag gikk meg hus forbi, så fikk jeg tatt den viktige lussekatt-baksten tirsdag :))
De er så gode og hører alltid med i desember - også til julefesten.
Dermed ble det servert ferske lussekatter til gjengen ^_^

Oppskriften er bankers - vi bruker kun Tine sin oppskrift på utrolige gode lussekatter,

Jeg og vesla skulle egentlig bake disse sammen, men hun var sliten og sluknet tidlig på kvelden.
Jeg bakte de alene. Også i år brukte jeg gurkemeie i stedet for safran. Vel så godt.
Fikk imidlertid god hjelp til prøvesmakingen etterpå.. ^_^ Rart det der ;)


Jr var "forteller" i julespillet, så han fikk bukseseler og sløyfe. 
Finskjorta hadde fått krøllet seg godt under prøvene, hihi! ^_^

Jr - slapper av etter juleforestilling, sang og andre innslag med klassen sin
Mere lussekatter - dette tok vi med på julefesten i klassen til Jr

I morgen blir det baking av julemanna, de hvite tradisjonelle kakemennene.
Satser på at det blir mange hjelpere der.



I kveld etter kl 22:00 blir det trekning av give-awayen.
Fortsatt mulighet til å bli med? :D

1 kommentar:

Birtes tur- og ideblogg sa...

Blir i godt humør av å se din skjønne sønn og skulle gjerne kost meg med en av dine lussekatter. Nyt helgen! Klem fra Birte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...