onsdag 28. oktober 2015

Klompelompe: Sikksakkskjørt ღ

Koksgrått sikksakkskjørt til verdens beste lillesøster


Skjørtet er gitt til mottaker, så da kan det legges ut.
Min lillesøster var bortreist på bursdagen sin i forrige uke, men nå er hun feiret :)

Det tok 3 kvelder å strikke - og kanskje litt mer arbeid enn jeg tenkte.
Oppskriften er enkel å følge og det blir et supert skjørt med god passform.

Jeg hadde planer om et skjørt til meg selv også, men nå tror jeg at det blir noe annet først.
Gikk litt lei på slutten, men det er supert innimellom-strikk ^_^



Oppskrift: Sikksakkskjørt fra boka til Klompelompe: "Strikk til baby, barn og voksen"
Garn: Vel 4 1/2 nøste Drops merino extra fine mix, farge #04 koksgrå.
Kjøpt på den lokale garnbutikken, Garn- og Brukskunst.
Pinner: 3,5mm og 4mm
Str: M

Jeg strikket det et par tre cm lenger enn oppskriften tilsier.


Onsdag allerede. Halvveis til helg.
Nyt onsdagen! ;)

6 kommentarer:

Stine sa...

Utrolig fin gave :)Må ha deg et slikt du også!

Bundingen sa...

Tre kvelder på å strikke et skjørt? Imponerende! Stod med Klompelompeboka i hendene i bokhandelen i går, men endte opp med Strikk i all enkelhet av Marte Helgetun.
Så får Klompelompeboka komme på ønskelista til jul.
Skjørtet er kjempefint, men det er så mye annet som skal strikkes før jul. Gaver og julemarked.....

Ha en strålende torsdag! Jeg skal straks ut og gå tur med ei venninne.

Klem fra Uvdal

Made by KKann sa...

Åhh så heldig hun er - skikkelig lekkert.

mimouna sa...

Så fint skjørt! Pent mønster, og en veldig anvendelig farge. Super gave!

Lisbeth sa...

Heldig lillesøster❤️. Jeg ønsker meg og dette skjørtet, må vel få kjøpt noe garn til det etterhvert😉. Men først noen prosjekter som må ferdigstilles og så har mannen bestilt Marius genser😊. Ikke ofte han ønsker seg noe, så da får jeg vel trå til! God helg til deg fra meg🌺

Siddis back home sa...

Kjempefint, har akkurat fått boka og det er på min liste av prosjekt nå! God helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...