onsdag 2. september 2015

Faddergullet Emil ♡✞♡

Dåpsbarnet Emil med nærmeste familie unntatt storebroren, faddere og prest...
og ei lita ei som ville være med opp.. ;)


Vi hadde ei flott helg med forberedelser, besøk og dåp.
Eldste sønn og kjæreste kom hjem til helgen.
Lillesøster & samboer arrangerte dåp for lille gullet. 
Familiene på begge sider stiller opp og bidrar litt her og der.
Det var koselig med mange tilreisende og mange gjester. 


Søndag ble verdens roligste dåpsbarn døpt - navnet er Emil. 
Jeg fikk være gudmor. Veldig stolt :))



E M I L 

Han er så god og fin. Tror det er den roligste babyen jeg har møtt noen gang.
Skriker knapt, ellers er han rolig og kontaktsøkende, sover mye, "prater" og gliser. 
Storfornøyd med livet. Herlig! ;)


Litt detaljer fra lokalet etter kirken;


Nydelig dåpskake og ellers veldig mye godt på kakebordet. 
Pavlovaen var mitt bidrag. Den lages vel snart i alle våre sammenkomster.
Alle liker bær og krem++ ^_^


Dåpskjolen


Den flotte dåpskjolen er heklet av min kjære bestemor Anna.
Nå har jeg ikke oversikten lenger, 
men det er mange barnebarn og ikke minst svært mange oldebarn som er døpt i denne,
3 av mine 4 barn inkludert. 


Noen glimt "backstage" fra her og der i dåpen.

Jeg har utelatt bilder av mange av gjestene da jeg ikke kjenner dem så godt, 
ei heller vet hva de tenker om publisering av bilder på nett.


Vesle Emil var på mange hender og fikk mye kos på sin store dag. 
Han var like rolig og ble knipset dagen lang - både i dåpskjole og matrosdress.

Det ble varmt under dåpskjolen i fine været.
Her lufter han seg litt og nyter kos og avslapping på fanget til onkel Arve


Ingen høytidelig dåp og feiring uten de obligatoriske bildene ^_^
Også her har jeg utelatt mange - både morsomme bilder av og med kjente samt bilder av ikke så veldig kjente ;)

Igjen - foreldre, storesøster med faddere og dåpsbarnet Emil


Jeg har lagt hobbyen kortlaging på hylla for ei (lang) tid. 
Det skyldes at det ble for mye av det; mange bestillinger og for kort deadline.. 
mistet rett og slett litt av kosen og inspirasjonen med det.
Dessuten har jeg ikke hobbyrom lenger. 
Tro meg, det er veldig smart å ha med en slik hobby -  bare pusle på og lukke døren.
Både når man koser seg med det - og når man må pause/avbryte.. 
Alt rotet utover gulv og pult, ingen så hva som skjulte seg bak den lukkede døren... ^_^

Som fadder/gudmor fikk jeg fryktelig dårlig samvittighet over kjøpekortet.. 
Det får jeg faktisk hver gang jeg kjøper et kort til noen.... uff.
Rart med det, var vant å gi personlig & hjemmelaget så å si hver gang tidligere.

På lørdag litt før jeg skulle være med og pynte lokalene mååååtte jeg bare gjøre en liten touch..
Her er kjøpekortet med litt personlig stæsj - det ble litt mer ok likevel... 
Og det er kjempegøy, skulle gjerne hatt mer tid til sånt. 
Men jeg har nesten ikke stæsj og utstyr igjen.. la gå :))

Kjøpekort med charms, litt bånd, stempler, tags og foto av skjønningen. 
Teksten er min gode favoritt dymo. 


Jeg liker en personlig touch på ting. Emil fikk også turkopp og sitteunderlag til dåpen.
Sammen med ei "skikkelig" dåpsgave som seg her og bør :)

En flott markering i kirka og koselig feiring med familie og gjester.
Neste gang vi samles til en større begivenhet blir vel til våren når Emil's storesøster skal konfirmeres :)

Det blir tatt både gode og ikke så gode bilder fra en slik dag. 
Noen tatt i full fart, andre i litt mer fokus.
Noen av små situasjoner, noen for "dokumentering" og andre mer obligatoriske.
De kjekkeste blir ofte de som ikke er oppstilt.
Kjekt å ha mange gode minner også gjennom linsen. 
Selv om det er bilderas her, så er de fleste altså holdt privat likevel, hihi... ^_^

Midt i uken allerede - nyt dagen! ;)

4 kommentarer:

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Her var mange koselige bilder fra en flott barnedåp. Skjønt dåpsbarn, nydelig bord med herlig bordkort.
Så fint kortet ble. Jeg har også syslet med denne hobbyen, men det tar veldig mye tid, syntes jeg.
Tusen takk for koselig hilsen hos meg.

Made by KKann sa...

Nydelig dåpsbarn - og masse fine bilder av flotte gjeste, detaljer og selvsagt dåpsbarnet.
Ha en finfin fredag og helg.

Bundingen sa...

Så heldig du er som fikk være gudmor! Skjønn, liten gutt!
Så flink du har vært med kameraet! Jeg glømmer ofte å ta bilder i slike begivenheter.
Nydelig kort! Ja, det skal noe til å makte alt, heter det her. Det nytter ikke å være like produktiv hele tida.

På søndag er det "Kom deg ut-dagen", og den regner jeg med du får med deg.

Her skinner sola etter dager med mye regn. Skal snart ut og plukke rips. I morgen er det blåbærskogen. Så blir det vel saft etterhvert.

God helg fra Ingunn

Lisbeth sa...

Så koselig å bli valgt til gudmor😀. Gratulerer! Herlig liten fyr ❤️.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...