tirsdag 4. august 2015

Frost Lopi Sweater ♡

Frost Lopi sweater til vesla som elsker ull og varme gensere


For et garn å strikke med. Elsker det! ♡ :)
Artig mønster å strikke også. 

Mønsteret er islandsk, oppskriften står på engelsk. 
Dette var første gang jeg fulgte strikkespråket på annet språk, gikk bra jo.
Garnet er skotsk, men kjøpt inn hos en dansk nettbutikk. Internasjonalt ^_^

Det gikk veldig kjapt å strikke genseren og det frister til gjentakelse. 
Har sett utallige varianter av Frost-genseren, men den er kun i små størrelser såvidt jeg vet. 
Jeg strikket derfor etter Frost Lopi oppskrift str 6 år. 
Det er omtrent samme mønster, men unntatt borden nede tror jeg.

Jeg ble inspirert til å strikke både genser og bruke garnet Blackhill højlandsull etter dette inlegget.
Garnet var helt ukjent for meg, men dette ble en billig genser. Og god og myk.
Slagt en hellig ko er en super blogg med mye inspo både innen garn/strikk og hage. Ta en titt! ;)

Bildene ble tatt rett etter at alle tråder var festet og hun fikk prøve den på.
Den burde hatt en skylling + litt damping først kanskje, men hun er helt vill etter ullplagg.
Me love! 



Oppskrift: Frost på Ravelry - designer "Unneva" aka Unnur Eva Arnarsdóttir.
Du får 3 design - denne genseren er strikket etter oppskriften "Frost Lopi Sweater"

Genseren er strikket i dobbel tråd.

Jeg brukte 1 nøste solskinn (gul), 1 nøste brombær (rosa) og 1 stort + 1 lite nøste flaskepost (grønn)
Jeg har slettet ordren og på magebeltene på nøstene står det ingen info utover merkenavnet.
Fargene jeg har opplyst er derfor det jeg tror når jeg sammenligner fargene i kurven med info på nettsiden.

Det skulle være en fjerde farge i mønsteret og da brukte jeg rester av Rauma finull #402 hvitgrågul, 
kjøpt tidligere hos lokale garnbutikken. 

Pinner: 3,5mm og 4,5mm
Str: 6 år til snuppa mi på 4 1/2 år

PS - når det gjelder garn, så burde jeg valgt 2 små nøster flaskepost. 
Jeg har sikkert nok til en genser til kun med restene av den store som er igjen. Det er mye. Drøyt garn.

Genseren satt som et skudd og hun bruker den - rett på huden uten noe under ^_^




Må innrømme at jeg sakte men sikkert har sneket mye grønt inn i strikkingen min i år.
Det er faktisk ubevisst, men kanskje fordi jeg fikk rosa overdose ei stund, hihi!!

Kjekt med andre farger. Jeg satt meg som mål i år å variere litt i fargevalget på strikkeplaggene,
så det ser ut til å gå greit.

Her er det sommerregn og lummert. Innevær, litt utevær under tak.
Tok frem en UFO fra i fjor som plager meg, men jeg VIL rett og slett ikke strikke den :O
Ligger her på bordet... trigger samvittigheten.. og irritasjonen, haha.

Har garn til 2 genseren som står på planen. Hva blir neste prosjekt... ^_^

Nyt sommer'n der du er :D

5 kommentarer:

Lisbeth sa...

Super genser og herlig unge😀. Jeg ligger lettere hengslengt i sofaen på hytta og ser på regnet som høljer ned ute. Godt vi har strikketøyet og bøker med😉. Hiv deg rundt og gjør ferdig irritasjonsmoment - gleder meg til å se😀

Barwitzki sa...

Super søt var genseren. Herliger Islander. Fantastiske fargene.
Kjempeflott du har strikkt. Jeg har islanderjakken på pinne, men denne dager vi har sommeren tilbake og så jeg strikke med bomullgarn småstrikke...
for varm med ull... 32 grader. Håper du har sommersol, ønsker deg en riktig
god uke fortsatt.

Tine sa...

Utrolig fin genser, gleder meg til jeg har noen å strikke den til :)

Made by KKann sa...

Nydelig genser og nydelige farger - herlig.
Ha en finfin onsdag - KlemAK.

Anette sa...

Åh, jøje meg så fin den var :):)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...