søndag 5. juli 2015

Gapahuken på Klavelandet og avkjøling i sjøen :)

Svette og fornøyde barn på turmålet - gapahuken på Klavelandet

Torsdag 2. juli ble årets første solide sommerdag - og kanskje den varmeste også?
Fantastisk vær, strålendes sol fra blå himmel og veldig varmt.
Jr har skolefri, jeg hadde jobbfri den dagen og vesla fikk fri fra barnehagen.
Bare å komme seg ut og avgårde for å nyte livet utendørs ^_^

Barna ble med på skogstur til gapahuken på Klavelandet.
Etterpå var planen iskrem og rett på Sørstrand for avkjøling i sjøen. 

I sekken hadde jeg to overraskelser som skulle testes ut på turmålet.
Den ene tingen var rett og slett bare ei selfie-stang som jeg fikk da jeg investerte i nye solbriller.
Den andre tingen var ei billig hengekøye i fallskjerm-stoff som jeg kjøpte på ebay til en hundrings.
Kan love - begge deler ble testet behørlig og godkjent av oss alle tre.
Den hengekøya var jammen snau. Lurer på om vi skulle hatt en til. 
Veier kun ca 400 gr og tar liten plass i sekken. Den foldes i sin egen lomme på siden. 

Vel - som vanlig. Bilderas følger ^_^


G A P A H U K E N   P Å   K L A V E L A N D E T



Etter litt inntak av drikke og mat rigget jeg opp hengekøya og slapp barna løs.
I ordets rette forstand. Ren magi å ha med på tur ;)

Fra min instagram-konto @elishideout ;)
God plass til ho mor. Veldig godkjent, kunne godt tatt meg en liten lur oppi der, hihi ^_^

Hengekøya er en variant for to personer og er dermed bred.
Den fikk testet seg skikkelig gjennom lek og moro av disse to....
Mye artig på tur - denne var nok en høydare denne dagen ;))

Lek og moro sammen i hengekøya... 
Jepp, tåler mye, hihi :)
Fuglekvitter, ro og avslapping ute i skauen

Litt hjelp til vesla med selfie-stanga. Ikke så lett å holde den langt der oppe OG knipse bilder.
Jr fikk lett dreisen på det ^_^

Som det vises - 30'C på gapahuken på Klavelandet. Det er rimelig varmt når man er langt fra vann eller sjø.
Fra min instagram-konto @elishideout ;)


Note - advarsel:

 Jeg anbefaler ikke andre med små barn å ta turen til gapahuken nå, iallfall ikke i denne varmen.
Det er en del maur i området. Denne dagen sydet det med store maur.
Det er minst 3 svære maurtuer rett ved løypa.
Vesla fikk alldeles dilerium et par ganger på turen mot gapahuken og en gang på returen.
Man kunne rett og slett ikke stoppe opp - da var de på skoene straks og videre oppover. 
Til og med jeg syns det ble vel mye maur, fysj.. :P

Det var ikke problem med maur ved gapahuken og området der!!

Til orientering - vi gikk fra Mekevika t/r.
Man kan gå turen fra Bjørnseth også, men den delen er ukjent for meg. Kanskje det er bedre?

Klar for retur etter et par koselige timer i skauen

Godt med en kald is før vi siktet oss inn mot sjøkanten og badeliv.


S Ø R S T R A N D 


Vi ble der i timevis - til langt ut på kvelden.
Mat, avslapping, bading, krabbejakt, mange venner... Kos og moro.

Og yes - jeg hoppet i sjøen og det var friskt, men deilig. Årets første sjøbad.
Det var lovlig sent i år, men la gå ^_^

I dag kjenner jeg at det har vært aktive dager den siste uken, så jeg er stiv og støl.
For min del blir det en rolig og avslappende søndag videre.
Nyt dagen! :D

2 kommentarer:

Barwitzki sa...

Super :-)) Så deilig dagen dere hadde... jeg liker sjøvinden i håret.
Ha en god søndag fortsatt. Klem fra Viola og takk for hyggelige bildene.

Bundingen sa...

For ei super-mor du er! Imponerende med tanke på plagene dine. Ser av bildene at dette var artig både for mor og barn, men at det koster krefter er det ingen tvil om.
Takk for hyggelig hilsen på bloggen min. Uvdalsstugu er vevstue og husflidsutsalg, og nå i juli holder vi utsalget åpent hver dag. Vi bytter på å være der, og denne uka har jeg ansvaret.
Regtn her også, og nå hører jeg det er mer fart i bekken som renner forbi her. Men det var tørt her nå, så egentlig er det greit med nedbør.

Fortsatt god strikkedag, for det er vel det du gjør også?

Klem fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...