tirsdag 30. juni 2015

#mikkelua

Mikkelua strikket i Drops Lima


Tja, jeg hopper fra innlegg om et fantastisk sommerbryllup til ei god og varm lue i ull og alpakka ^_^
Det er litt kjølig her i dag, men ikke så gale som det kan høres ut.
Sommer'n kommer for fullt på torsdag, så her skal det ikke brukes luer på leeeeeenge :)

Mikkelua... eller litt a la Jacques Cousteau-lua


Oppskrift: Tovepias "Mikkelua"
Garn: Drops Lima, nesten to nøster farge rød #3609 
Pinner: 3,5mm
Str: One size / unisex

Det er første gang jeg tester ut Drops Lima. 
Den lokale garnbutikken fører ikke dette garnet, så det måtte bestilles på nettbutikk.
Jeg ble tipset om salg på garnet hos Myke nøster. Supert garn å strikke i. 65% ull og 35% alpakka.

Denne passformen er kjempebra og passer vel så godt til begge kjønn.
Syns min variant ble litt spiss, så neste gang må jeg avslutte litt "rundere".
Det blir flere slike garantert. 

Oppskriften er enkel og lettfattelig. Tusen takk :))

Ta gjerne turen innom Tovepia sin blogg
Hun strikker mye og flott både for eget bruk og for salg! 


Jeg liker denne lua. Den minner meg litt om ei typisk fiskermann's lue.
Eller den der Jacques Cousteau-lua :)

Fin tirsdag! :)

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Nydelig farge på lua di! Lima er et prima garn, fint til luer og votter etc. Men, som du sier, nå er det tid for sol og varme.

Fortsatt god sommer!

Klem

Ruths datter sa...

Nydelig lue. jeg har lenge tenkt å lage denne,men ikke blitt ennå. Må bare sette av tid. Håper den ikke er for vanskelig å lage. God helg til deg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...