torsdag 14. mai 2015

Rillestrikket koseteppe i deilig, lett ull! ♡

Vesla med koseteppet sitt


Endelig kan jeg blogge litt. Denne gang om noe kjekkere.
Et ferdig prosjekt til vesla mi. Hennes eget koseteppe i ull i gladfarger ♡

Jeg skal lage tepper til alle 4 barna mine. 
Jeg har heklet et bestemorteppe til yngste sønn, det ser du her
Eldste datter har valgt ut farger til sitt teppe og nøstene ligger klare i skuffen. 
Men hvilket mønster blir det.. Heklet eller strikket...? Hun klarer ikke å bestemme seg. Ennå... ^_^

Denne gang ble det et rillestrikket teppe i tynt ullgarn til vesla.
Garnet plukket hun ut selv siden jeg hadde en rest med halv Kauni EQ liggende.
Hun likte fargene og ville at jeg skulle lage noe til henne. Da kom idèen om et stort og deilig teppe kjapt.
På garnbutikken kjøpte vi den lyse finullen for å bryte opp litt i de fine fargene.


Ullteppe med riller i deilig og myk ull.



Oppskrift: Rilleteppe - inspirert av boka til Arne & Carlos; "Håndarbeid fra hagen"
Garn: 2 1/2 nøster Kauni EQ
Ca 6 1/2 nøster Rauma finull #402
Pinner: 5mm

Ferdig mål: ca 1,40 meter bredde x ca 1,50 meter lengde.

Jeg la opp 250m på pinner 5mm.
Jeg strikket annenhver rille med Kauni og finull.


Koser seg utendørs under teppet sitt ♡
Kosestund ♡ Herlig å slappe av ved sjøen

Jeg har ei ferdig lue, en ferdig kjøkkenklut og2 påbegynte strikkeprosjekt liggende nå.
Og en UFO fra mai i fjor som feirer 1-års dag snart... På tide å få ferdig. 
Kanskje kan den passe ennå... :o

Nyt fridager, helg og 17. mai!
Plutselig er jeg innom DEG ♡
Stor klem

8 kommentarer:

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Så utrolig flott teppet ble. Hun ser stolt ut, veslejenta og det forstår jeg godt. Du er god som går igang med sånne prosjekter, her ligger det mye arbeid. Det vet jeg av erfaring :)
Ønsker deg en fin kveld og en flott 17. mai feiring etterhvert som den kommer.
Hilsen fra Anette

Birtes tur- og ideblogg sa...

Jeg har så lyst å gi deg en kommentar på både vakker blogg og flott teppe. Jeg har forsøkt noen ganger uten hell. Om det kommer flere kommentarer må du bare slette. I alle fall; teppet er superfint og det samme er bloggen. Jeg skal titte innom oftere heretter. Ønsker deg en fin uke.

Bundingen sa...

Imponerende med et slikt storarbeid! Riktig fint teppe som både du og veslemor kan være stolte av! Synes fargene er så fine til henne. Herlig å kunne tulle seg inn i et stort teppe og riktig kose seg.
Jeg er på plass i Kristiansund til nok en runde med barnepass. I dag har vi feira ett-årsdagen til Martinus.
Kanskje jeg får tid til å blogge i morgen?

Klem fra Ingunn som ønsker fin 17. mai.

Toril :o) sa...

Ett nydelig teppe og herlige bilder. Liker bloggen din så godt :o)

Ønsker deg en flott langhelg :o)

Anonym sa...

Nydelig teppe,må nok strikke et slikt.Totalt "teppeforelska". <3 Peidi.

Barwitzki sa...

Hilsen til deg :-))) Så fantastiske bilder du viser. Det første bildet det ser ut, det er å se Alden??? Hvilk super vakre landskap. Gleder meg å se.
Og så søt jente... Herlig har du strikkt teppe.
Vakre farger og super fint med hvit stripper... koselig. Masse strikketøy i arbeid og plan...som meg :-)) Neste gang jeg vil presentere nye arbeid.
Kos deg med forberedelse 17. mai.
hIPP hIPP hURRAAA VIOLA

Strikkepause sa...

Så fint det var med hvit stripe mellom de fargerike. Flott teppe og hva er vel bedre enn et teppe i ullgarn?

Lisbeth sa...

Fantastisk flott teppe :) Lekre farger!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...