torsdag 21. mai 2015

Flora Turlag / Flora kommune sin Turtrimmen 2015

Bilde er tatt på Middagsnipa - som ikke er ett av årets turmål.
Det ble tatt på min siste fjelltur - og første tur med turlagslua, hihi ^_^


Jeg fikk meg ett stygt tilbakefall i april og driver nå på med forsiktig opptrening i åsen her.
Det var en skikkelig nedtur, men nå går det heldigvis rette vegen. Igjen. Tvi tvi!

Jeg håper at jeg kan bli så bra at det kan bli noen fjellturer på meg utover året.
Det er iallfall mange turmål på Turtrimmen sin liste jeg kan anbefale.
Det er dessuten flere turer som jeg ikke har gått ennå, 
blant annet til Flatenipa, Midtbønipa, Blåbrebu og Fanøya.

Dersom du har lyst å gå tur i fjell og skau, så er dette flotte turmål og opplevelser.
Er du ikke kjent, så kan du bli med på Flora Turlag sine turer med guide.
Det er både sosialt og trygt og du blir kjent i nye turområder.

Trenger du et spark bak for å gå tur eller prøve nye turmål, så finner du info på turlaget sine sider.
Eller google turmål så finner du kanskje god & nyttig turinfo fra lokale turblogger.

I tillegg til min egen blogg med ulik turinfo, så vet jeg iallfall om disse to kjempegode turbloggene:


I tillegg finner du mye informasjon på Flora Turlag sine nettsider :)



Utdrag om Turtrimmen;

"Turtrimmen 2015 er eit samarbeid mellom Flora Turlag og Flora kommune og skal stimulere til turgåing og gode opplevingar i nærområda. 
Turtrimmen gjev deg 14 turforslag med ulik vanskegrad, 4 av turane er lettare turar som er beskrive som familie-/barneturar. 
Det ligg ei turbok på dei fleste turmåla der ein må skrive seg inn med navn og dato. 
For nokre av familieturane er der ikkje lagt ut turbok, her berre noterer ein namn og dato på skjemaet. 
For å vere med i trekninga av premiar må ein i tillegg levere inn registreringsskjemaet. 
Dette får ein òg ved å henvende seg til Informasjon og servise,  Flora samfunnshus (tidlegare Tenestetorget).
Born under 12 år er med i trekninga av premiar ved å ha teke 5 postar.
Vaksne er med i trekningen av gåvepremiar ved å ha teke 8 postar. Det vil òg bli eigen premiering av dei som har teke alle turpostane.
Registreringsperioden er frå april til og med oktober 2015."




1 Blåbrebu 800 moh Familie/born 
Hytta på Kinn 8 moh 
2 Familie/born Midtbøstølen 324 moh 
3 Familie/born Gapahuken på Klavelandet 160 moh 
4 Familie/born Brandsøyåsen 292 moh 
5 Familie/born Stølsvatnet 336 moh 
6 Skålefjellet 765 moh 
7 Blånipa 1 021 moh 
8 Solheimsnipa 761 moh / Ramsdalsnipa 766 moh 
9 Skorpa 393 moh Skorpa langs sjøen 
10 Fanøy-Ranghildhågen 50 moh 
11 Terdalskeipen 744 moh 
12 Strandanipa 668 moh 
13 Midtbønipa 970 moh 
14 Flatenipa 860 moh 

Du finner denne oversikten som pdf-fil på Flora Turlag sine hjemmesider her


Jeg har vært på en del av disse turmålene tidligere. 
Vil du lese mer om de turene kan du skrive inn turmålet i søkefeltet øverst til venstre i bloggen.
Da får du opp alle blogginnlegg som omtaler turmålet du søkte etter. 

Bilde fra Sandviksfjellet
- Kevin 5 år på tur med mamma og andre voksne på onsdagstur med Flora Turlag i 2012

Bli med på tur da vel!! :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...