onsdag 11. februar 2015

#knappeskjerf

#knappeskjerf til ho mor


Jeg har en del rester etter Skappelgenseren som jeg strikket til min mor i januar, se innlegg her
Det ble derfor en lunt og varmt knappeskjerf til henne til morsdagen. 
Hun er en "frysepinne", så jeg tenkte at skjerfet vil varme godt i halsen på Skappelen :)

Det tar ikke lange tiden å strikke disse her heller. 
Tror jeg skal ha et knappeskjerf selv også ;)




Oppskrift: Knappeskjerf - gratis oppskrift av Marianne J. Bjerkman
Du finner den som pdf-fil på Ravelry her. 

Garn: Rester av Iceyarns sin Virgin wool Deluxe (farge plommerød)
og Sandnes Garn Silk Mohair #4554 
Pinner: 5mm
Str: Voksen

Tilbehør: 2 treknapper fra den lokale garnbutikken, Garn- og brukskunst


Jeg la opp 136 masker og fulgte oppskriften videre.
Etter starten felte jeg 4 masker x 2, deretter 3 masker x 10, deretter 2 masker ut sjalet. 

#knappeskjerf - sett bakfra
Sjalet "slått ut" i full størrelse ^_^



Mye småstrikk her, men det er kjekt med kjappe ting på pinnene også.

Ønsker deg en fin onsdag!! :D

2 kommentarer:

Kirsti sa...

Enda et nydelig knappeskjerf! Nå må jeg snart komme i gang jeg også:)

Berit sa...

Kjempefint og deilig skjerf, takk for link :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...