tirsdag 3. februar 2015

#knappeskjerf

3 stykk knappeskjerf strikket på 1-2-3 ^_^



Det er mye flott og herlig inspirasjon å finne også på Instagram.
Der finner man blant andre @knitsandpieces som har designet denne oppskriften på knappeskjerf.
Jeg har laget tre varianter av samme oppskrift - ganske ulike likevel :)

Først ut er det siste skjerfet som ble strikket sist, i går kveld. Det er uten tvil favoritten av disse tre.
Knappeskjerf / buttonedscarf til veslejenta mi


Oppskrift: Knappeskjerf - gratis oppskrift av Marianne J. Bjerkman
Du finner den som pdf-fil på Ravelry her. 

Garn: 1 nøste Sandnesgarn Tweed, farge #2544
Det er fortsatt mye igjen av nøstet etter skjerf og dusker.

Strikket med enkel tråd, rillestrikk.
Pinner: 5mm
Str: 6-12
Tilbehør: 2 knapper, laget 3 dusker.

Garn og knapper kjøpt på lokale garnbutikken, Garn- og Brukskunst i Florø.
Det var første gang jeg strikket med Tweed. For et fantastisk garn.
Tror det må bli en genser til yngste sønn med det garnet. Så mykt og lunt. 

I love it!:)

Jeg strikket den lilla varianten som skjerf nummer to. 
Her er info på det:

Samme oppskrift som nevnt ovenfor selvfølgelig :)

Garn: 1 nøste Drops alpaca, farge lilla. Strikk med dobbel tråd.
Jeg strikket dobbel perlestrikk på denne.
Pinner: 4mm
Str: 6-12

Tilbehør: 2 knapper, laget 1 dusk

Jeg fant både garn og knapper fra egen beholdning.


Her kommer sjalet jeg strikket først. Det er laget med restegarn fra prosjekt Langjakke :)
Samme oppskrift som nevnt ovenfor selvfølgelig :)

Garn: 1 nøste Sterk fra Du store Alpakka #806, 1 nøste Air fra Du store Alpakka #DL104.
Jeg strikket enkel perlestrikk på denne.
Pinner: 4,5mm
Str: 1-5

Tilbehør: 2 knapper (samme som ble brukt på Langjakken)



Det var mine tre varianter. Jeg innbiller meg at mine barn er som meg 
- de liker ikke ting som er trange rundt halsen.
Jeg har strikket med ulike typer garn, strikkemønster og pinnestørrelser.
Ut i fra de tre syns jeg at disse skjerfene kanskje er litt små i størrelsen....? Eller er det bare meg?

Vesla mi skal bruke det hvite/blå og det beige i tweed.
Det lilla ble lite og havner i gaveboksen til en senere anledning.

Dette er kjappe og kjekke gaver. Enkel og god oppskrift! ;)

Jeg er straks klar for opptrening hos fysio. 
Det blir litt trening av vekter og forventer stølhet, blant annet i armer og skuldre... 
i kveld og i morgen. Det blir mindre strikking av sånt,  
men det er herlig å kjenne at "glemte" muskler blir tatt i bruk igjen ^_^

Fin tirsdag til deg!



5 kommentarer:

Made by KKann sa...

Knallfine.

KlemAK

Bundingen sa...

Stilige skjerf! Jeg har sikra meg oppakrifta. Blir så inspirert og har lyst til å legge opp med en gang. Det er ihvertfall ikke garn det skorter på. Kjekt med raske prosjekt. Ser for meg at dette kan være et greit skjerf til skigåing, bare å vrenge av seg når det blir for varmt.

Håper du ikke er blitt støl i strikkemusklene!

God onsdagskveld fra Ingunn

LaLa`s Loft sa...

Så søte de var :)

Kirsti sa...

Åh, så lekre skjerf! Dette er neste prosjekt ut hos meg, har siste innspurt på pågående prosjekt. Ser jeg må teste med tweed, det var fint!

Lisbeth sa...

Veldig fine :) Og så er det så greit med noen småplagg så en kan bli kvitt litt garn ;) Tror kanskje jeg må lagre den oppskriften :) Ha en finfin kveld :) Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...