tirsdag 17. februar 2015

Islenderinspirerte tjukkelabba! ✭

Spøt og lys er aldri feil.
Jeg trodde tallow lys var en lysestake for tynne lys. Nope, det er ett stearinlys formet slik.... :)



Neste par ut. Et par strikkesokker av restegarn til Jr.
Han har bare ett par sokker (Marius) som passer. Han må få flere!

Jeg eide en kjøpegenser av Islender-versjonen for mange mange år siden.
På instagram fant jeg et par sokker under arbeid med samme mønster som inpirerte meg.
Det var et par sokker i herlige farger av profil @ainaestenstadhaugen




Oppskrift: Egen
Garn: Rester av svart DSA sitt "Sterk" og av Iceyarns "Pure alpaca fine" (mindre enn ett nøste)
Pinner: 3mm og 3,5mm
Str: Ca 33-35


Jeg la opp 12 masker på hver pinne3mm. 
12 omg *2 r, 2 vr*
Skift til pinner 3,5mm og strikk en omg r med svart. 
Følg mønster. Jeg strikket 12 runder med mønster frem til svart hælen.
Fra hæl og til tå gikk det 8 runder med mønster.
Gikk over til kun svart garn og startet tåfelling. 


Mønsterrapporten 
(går over 6 masker)

XX-X--
XX--X-
------
------



Sokkene er ikke dampet før fotoshooten her ^_^

Fin tirsdag :)

3 kommentarer:

Made by KKann sa...

Kjempe fine.

Line Kristine sa...

Stilig lys og kjempefine sokker! :)

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Blir så inspirert av deg og fremdeles ikke lært meg å strikke strømper!! Må bli i år altså!!!
Ha herlige strikkedager med turer i:):)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...