mandag 19. januar 2015

Første dag på jobb igjen! ☕

Utsikt fra Strandafjellet i Brandsøyåsen mot Nordalsfjorden og Brandsøya

For en herlig dag. Strålendes sol og kaldt. Perfekt turvær ;)
 
I dag startet jeg så vidt i jobb igjen også. En svært forsiktig start. 2 timer på kontoret.
Jeg har ikke vært på jobb siden 27. mai '14. Operasjonen skjedde 12. september '14.
 Det har skjedd stadig små fremskritt siden september.
Mye mestring og flere milepæler er nådd.
Nå også jobbstart. Det er godt å føle at den biten så vidt er komt i gang.
Jeg trodde jeg skulle starte med flere timer, men etter økta i dag skjønner jeg hvorfor.
Det er en god grunn til at de sier gradvis start. Det er bra.
 
Jeg har god dialog med fastlege og fysioterapeut/behandling.
De lærer meg stadig å tenke balanse mellom kropp/terskel og aktivitetsnivå++.
Det går mye på bevisstgjøring av gjøremål, aktiviteter og min fysiske form.
Nå unngår jeg de store bølgedalene med for mye aktivitet, feil belastning og dermed vond rygg = hviletid.
Nå klarer jeg å holde meg litt mer på det jevne, i balanse..
Og dermed går det rette vegen. Jippi! Føles godt :)
 
Etter jobbøkta dro jeg hjem og hvilte ryggen, en god matbit og tur.
Dagens turmål var Brandsøyåsen (292 m.o.h). Lenge siden jeg var der oppe.
Det er første gang jeg har gått over Strandafjellet og Nordefjellet siden operasjonen.
Litt jobb og en liten topptur i dag altså. Herlig start på uka.
Kjenner at ryggen er sliten etter dagen, men det føles utrolig godt.
 
Utsikt mot Florø
 
Ønsker dere ei fin uke! :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...