lørdag 29. november 2014

Trekanter og former ble til lue med diagram ^_^

Barnelue etter innfallsmetoden


Jeg hadde litt restegarn som jeg tenkte skulle rekke til ei lue.
Det gjorde det heldigvis. Mønsteret ble til underveis.
Etter at jeg hjalp jr med matteleksene om rektangler, trekanter og andre former :P
De inspirerte tydeligvis til mønsteret i denne barneluen.
Oppskrift: Etter eget hode
Garn: Rester av Du store alpakka sitt Sterk i grå, lys grå og natur.
Kjøpt på lokale garnbutikken, Garn- og Brukskunst i Florø.
Pinner: 3mm og 3,5mm
Str: Barn
Jeg la opp 120 masker og strikket ca 4 cm brot med 2 r, 2vr.
Deretter gikk jeg over til mønsteret. Det ble til underveis, så det er ikke nedtegnet.
Jeg så det an og justerte i forhold til antall masker totalt.
Det er ikke noe vanskelig mønster - ser tydelig antall i bildene om du lurer på diagram.
Jeg strikket til ønsket lengde, ca 22 cm.
Felling - strikk 2 masker rett sammen på hele runden.
Strikk 2 masker rett sammen på hele runden.
Klipp tråden og dra gjennom de resterende maskene, snurp sammen og fest godt.
Jeg er fortsatt veldig usikker på om lue er ferdig.
Skal det være dusk eller ikke?
Dusk av garn eller dusk av fuskepels...?
Myk og varm lue i garnet Sterk - mitt absolutte favorittgarn for tiden
Dusk eller ikke dusk??? ^_^


Det blir bloggrunde uten like i dag.
Har mange å besøke og hilse på. Mange som har vært flittige og oppdatert mye.
Gleder meg til oppdatering, inspirasjon og tips i blogglandia.

God lørdag! :D



2 kommentarer:

❤ Kaia sa...

Lekre disse luene dine.....
Håper alt er bra med deg, i morgen er det første søndag i advent, fy f.... som tiden flyr.
Ha ei flott førjulstid...

Klem fra Kaia

Bundingen sa...

Knallfin lue i lekker fargekombinasjon! Eget design. Kjempebra!
Ønsker deg ei fin adventsuke!

Klem fra Ingunn som ønsker god bedring også!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...