mandag 10. november 2014

Farsdag - og min bursdag ✭

Norske gaver til min far #lokaltøl #kinnbryggeri #sjelefred #freiamelkesjokolade og varme #tjukkelabba

Det var farsdag i går og dagen ble feiret med hele familien her hos oss.
Min far syns ikke om noe særlig oppmerksomhet og ønsker ikke noe dyre gaver eller styr.
Siden jeg hadde bursdag ble vi alle samlet hos oss. Smart ;)
Min far fortjener alt.
Denne gangen fikk han Marius-sokker, favorittsjokoladen og en variant av det lokale ølet "Sjelefred" fra Kinn Bryggeri.
En liten time-out med varme sokker og noe godt å bite i og til å ha i glasset ^_^
Så å si alle i familien har fått Marius-sokker nå. Min kjære fikk også, se her.


Lave Marius-sokker er en litt smal modell.. Min far har brede føtter, så jeg gjorde de ekstra vide i forhold til oppskrifta.
Dessverre så jeg ikke at jeg strikket på feil pinner før 1 1/2 sokk var ferdig lørdag..
Det ble altså litt ekstra å gå på ang størrelsen. Han får heller få ett nytt par om de ble for store.. ^_o

Oppskrift: Marius Strikkebok, Mariussokker (modell lav), str herre
Garn: Du Store Alpakka sin Sterk i koksgrå #807, natur #806 og lys himmelblå #833.
Pinner: 4,5 mm - det skulle vært 4mm, tok feil strikkepinnesett :o
(det står 3,5mm i oppskrift)
Etter mønsterstrikk la jeg til 4 ekstra runder med koksgrått på begge parene.
På den 2. og den 4. pinnen la jeg til ei maske på hver pinne = 4 m ekstra på begge rundene.


Som nevnt, så var det også min bursdag i går. På farsdagen. Jaja :P
Jeg bakte snickerskake Tom Victor som er min favoritt for tiden. 
Jenta mi bakte nydelig browniekake m/jordbær på. Grunnet farsdagen svingte min mor opp med eplekake og bløtkake i tillegg.
Med skillingsboller og snacks ble det som vanlig mer enn nok. Jeg "rydder" kakefat i dag også ^_^


Nydelige roser fra min kjære og de søte små.
I det svart/hvite bildet har vi gjort unna baksten og største del av rydding/vask i god tid.
Tid til avslapping, pynting og oppgradering av oss selv før inntog av hele gjengen :)


Kjøkkenbordet klart til gjestene. Ikke noe dill & dall, bare mye søtsaker ^_^


Ei koselig helg med familien. Eldste sønn kom hjem også. Kjekt å ha alle samlet.
Bursdagsfeiring og flotte gaver, farsdagsfeiring og altfor mye mat..

Trenger jeg å si at jeg var på en lang og frisk tur i regnværet i skogen i dag, hihi!! :)

Ha ei flott, ny uke! :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...