fredag 15. august 2014

Drops design: "Ulla" baskerlue ★

"Ulla" baskerluer i str 3/5 og 6/9 år

Det ble plutselig to luer av pinnene her. Strikket ei lue pr dag.
Enkel oppskrift og logisk å strikke uten å måtte følge mønsteret hele tiden.
Vesla mi blir 4 år senere i år, men lua i str 3/5 år ble for liten.
Ei ny i str 6/9 år ble strikket i stedet og passet mye bedre.
De matcher barnehagevottene i forrige innlegg ^_^
Barnehagevotter str 3-4 år & baskerlue str 3/5 år
Str 3/5 år
Oppskrift: Drops design "Ulla" baskerlue
Garn: Drops Karisma, farge lavendel #74
Pinner: 4mm
1 nøste til str 3/5 år
1 1/2 nøste til str 6/9 år
Skulle jeg strikket ei til baskerlue til vesla mi,
så tror jeg at jeg ville brukt mindre pinnestr på vrangborden i str 6/9 år.
Jeg er redd den kan bli litt løs ved bruk. Får se :)

Lua i str 3/5 år ble rett og slett for liten.
Den neste størrelsen passet mye bedre - på en flott solskinnsdag ^_^

Denne passet bedre til vesla på 3 1/5 år... Baskerlue i str 6/9 år :D
Vel... Tilbake til et par dårlige samvittigheter...
To UFO'er som ligger og kikker på meg fra kassa...
På tide å få de ferdige. Den ene er en sommerkjole til vesla...
Nyt fredag og helg, folkens!

8 kommentarer:

Made by KKann sa...

..og flott matchende lue!!

GOD HELG!

KlemAK

Strikkelene sa...

Så flotte luer - og for en NYDELIG modell da ;)

Klem, Lene Sofie

Tuppenshobbyblogg sa...

Så flott hue og votter du har strikket. Skikkelig gøy fasong på den huen.

Klem fra Kjersti

Siddis back home sa...

Så herlig prinsesse, flotte strikkeplagg! Ha en fantastisk søndag!

Lisbet sa...

Har riktignok også kommentaert på "skaperglede" men ting kan jo ikke kommenteres nok! Knallfien votter med god passfassong og luen var skikkelig fine. Hra en på 8 som muligens må ha nye luer i år og denne må jeg huske på.
Ha ne flott ny uke :-)

Lisbeth sa...

Nydelig lita frøken <3
Luene ble også flotte, bare elsker den fargen :) Klem til deg

Bundingen sa...

Virkelig flott lue til Veslemor! Hun er så nydelig! Skal merke meg dette luemønsteret. Skikkelig stilig! Og fargen er bare helt skjønn.

God ny uke ønskes av Ingunn

Ida sa...

Flotte luer og nydelige farger!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...