onsdag 2. juli 2014

Akvariet i Bergen

Kjekt å se hva pingvinene driver med under vann :)

I går hadde jeg time til MR i Bergen.
Sent kvelden før bestemte samboer at han og de to yngste skulle bli med meg.
Vi manglet barnepass for skolegutten. Nå fikk jeg følge på turen og barna fikk oppleve
Det er i grunnen et MUST å oppleve Akvariet for alle, både store og små.
Mine to yngste hadde fortsatt til gode å besøke det, jammen på tide :)
Etter MR møttes vi i sentrum og tok drosje sammen til akvariet som ligger på Nordnes.
Det er egentlig en fin spasertur fra sentrum, så ikke noe problem å gå dit (vanligvis).

Kevin kjøpte med seg en skummel slange for å skremme tanta med slangeskrekk..
...knis... ^_^

Samboer'n tar rett og slett ikke bilder, iallfall ikke med kameraet.
Det ble derfor ikke knipset så mange eller så veldig kreative glimt fra besøket.
Å humpe rundt på krykker med stort kamera rundt halsen gir ikke den store
fotogleden blant mange turister og jag etter egne barn som er overalt ^_^

Ok - her kommer bilderas fra byturen! :)

Vi kom litt sent til akvariet, så mange av aktivitetene var unnagjort.
Vi fikk iallfall oppleve sjøløveshowet. "Vossi" var sjefen i bassenget.


Enhver kjekk attraksjon for barn har sin egen maskot.
Mine to var så heldige å treffe på denne kjekke figuren.

Koselig treff #akvariet

Som dere ser, så har jeg en gentleman.. Han bærer mamma's pose fra Søstrene Grene.

Eneste butikken jeg var innom. Garn og dill dall... :))

Pingvindammen(e)
Besøk til pingvinene er et must.. de slappet av i sola ^_^

Akavariet har mye annet å by på, blant annet..
..seler, akvarier, kontaktakvarium, tropisk utstilling med slanger,
haitunnel, norsk villdyrutstilling, 3D-kino, silkeaper og krokodiller.
Det var ulike grøsslige, hårete edderkopper fra ulike land og en skorpion også.


Det var et par dammer med karper der.
Sønnen min syns den var knallkjekk og satt der i evigheter.
De kunne ta på karpene. Eller koiene som de også kalles.
I den ene dammen kan barn gi smokken(e) sine til koiene..
Jenta mi er totalt avhengig og vi sliter med å ta den bort.
Til vår overraskelse skulle karpene absolutt få hennes smokker og hun skulle slutte...
Vi var veldig usikre, men tenkte at jaja, nå får vi stå av stormen som kommer...

Det ble dessverre ikke noe smokk til karpene. Hun forstod at smokkene som blir gitt, blir ikke gitt tilbake til henne...!! Da var det helt uaktuelt, hihi...
Puh, godt vi fikk det avklart før vi satte det i gang! :O
Reisen hjem var reddet, fnis... ^_^


Vesla syns det var kjempestas å se alle fiskene og haiene i haitunnelen.

Er ikke Wenche kuul? Syns den var så herlig.
Stor iguan som fulgte med oss. Tror den smilte til meg :)


Koselig besøk og mye å se og undre seg over for små og store.
Barna så til og med Remi som er reptilsjef og kjent fra
programmene fra Akvariet. Det var litt gøy å se en "kjendis" blant slangene :)

Takk for titten!

Jeg elsker Bergen, en fantastisk flott og trivelig by.
Er der i grunn alt for lite og med alt for korte besøk.
Nordnes er en nydelig bydel og jeg knipset litt.
Vi fikk ikke tak i drosje fra akvariet til Strandkaiterminalen for hjemreise.
Det ble fart på krykkene, men dette ble knipset likevel (sprø kjerring fikk jeg høre) ^_^

En tilfeldig balkong like ved Akvariet

Nydelige og velholdte hvite trehus. Koselig strøk.

Vi rakk ekspressbåten med bare noen minutter før avgang, puh..



På gjensyn, Bergen! :D

1 kommentar:

Tine sa...

Så kjekt å se at dere har besøkt min vakre by. Håper det medisinske ikke la for stor demper på gleden. Akvariet er faktisk et av de bedre, det i London for eksempel kan ikke måle seg. God bedring, og god sommer!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...