tirsdag 10. juni 2014

Kjøkkenkluter - og litt blomster! :)

Kjøkkenkluter i sommerfarger
Heklede kjøkkenkluter er lett og enkel innimellom-dille
og veldig kjapt å ta med seg på reise eller på venterom... :)
Jeg har alltid noen nøster klar til bruk.
Før strikket eller heklet jeg kjøkkenkluter nesten bare i Drops Paris.
Nå syns jeg faktisk at de blir litt små og tykke,
så favoritten er blitt Søstrene Grene's tynne bomullsgarn.
Det garnet tåler vask på 60'C. Husker ikke helt hva Paris gjør...?
Her i huset brukes kun hjemmelagede kluter, både strikket og heklet :)



De tre største klutene her i rosa, korall og mint er heklet i Søstrene Grene's garn.

Garn: Søstrene Grene's bomullsgarn
Krok: 4mm
Oppskrift: Christina sin med bloggen "Livet i ville vesten"
Jeg heklet 45 luftmasker til ønsket bredde + 3 lm ekstra.
Deretter heklet jeg fastmasker på første runde
- og halvstaver i bakre ledd på de resterende rundene.

Hekle til ønsket lengde.
Men - husk alltid 2 lm i starten av hver omgang.
Det blir nesten som en 3D-effekt om man hekler slik :)


Den blå er heklet i Drops Paris - etter samme mal, men i mindre størrelse.


Den lille rosa er strikket i Gjesdal Sport (tror jeg).

Oppskrift: Husker ikke hvilken blogg jeg fant den i, skal oppdatere det.
Pinner: 3mm

Legg opp ønsket antall og strikk 5 riller.
Strikk alltid 5 rette først og sist (5 vrange først og sist på vranga).
*Strikk 1 omg r på rettsiden.*
*Strikk 1 omg 1 r, 1 vr på vrangsiden.*
Gjenta disse to til ønsket lengde - dvs at du avslutter også med 5 riller.


Det er utrolig varmt ute. Det er fortsatt ikke sol ved inngangspartiet, men det er varmt!
Tok noen bilder av blomstene der. Mangler et par krukker til to av plantene der.



Nyt sola folkens. Skulle gjerne tatt turen til en fjelltopp i dag.
Men - hadde jeg hatt rygg til det, så hadde jeg vært på jobb i stedet ^_^

Ut og nyt hvor enn du er.
Små øyeblikk, små gleder :D

3 kommentarer:

Made by KKann sa...

Flotte kjøkkenkluter - og andre kluter!

Og - nydelige blomster!

Ha en finfin tirsdag.

KlemAK

Bundingen sa...

Uff da, med den ryggen. Håper det er bedring i sikte. Fine, sommerlige kopptuer du har laga! Og slik det blomstrer hos deg! Vakkert!

God bedring fra Ingunn som også har det varmt og godt.

Line Kristine sa...

Veldig kjekt med litt tynnere kluter også, for de tørker fortere :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...