onsdag 4. juni 2014

Fotobok til konfirmanten min ♥

Boka til konfirmanten min - forsiden er som ei fotoramme :)

Jeg hadde konfirmant 25. mai. Blant gavene hun fikk var det også ei fotobok
med bilder og litt tekst fra hun var født i 1999 og frem til april måned i år.
Den falt i smak og fikk frem mange gode minner.
Det var kjekt å gå gjennom alle bilder og tegninger, diplomer, utklipp og annet som jeg samler på til hvert barn.
Dette ble scannet inn og kom med i fotoboka :)
Jeg laget ei fotobok til eldste sønn da han ble konfirmert 25. april 2010.
Jeg ville lage samme type bok/mal som til hans bok slik at de skulle bli litt like.
Denne gang fikk jeg ikke til å laste ned Japan Foto sitt bildeprogram.
Panikken kom og dagene gikk uten at det løste seg. Krise.
Til slutt prøvde jeg meg på Elite Foto sitt program og det gikk helt fint.
Boka ble laget over noen dager og sendt inn.
Jeg kontaktet Elite foto og spurte fint om de kunne skyndte på bestillingen siden konfirmasjonen nærmet seg. 
Fantastisk kundeservice - jeg fikk straks beskjed og de gav boka prioritet.
Det tok 2-3 arbeidsdager og boka lå i postkassa mi. Imponert!! ^_^
Det er en annen mal og størrelse på boka,
men konfirmanten likte den svært så godt :)
Boka :)

Det er kopi av alle papirer fra UL, fødeavdelingen, fødselsannonser+++

Det er litt tekst, men det har jeg skjult for bloggen. Bilder, avisutklipp og andre innslag sortert pr år.
Som i boka til broren, så er det også en rød tråd her i hennes bok.
Den følger henne år for år, men det er lett å se at det er
familie, venner, håndball, dans og aktiviteter/opplevelser/reiser som står i fokus.
Begge jenteturene vi har hatt måtte med. Det er en tradisjon vi skal gjøre årlig.

Ei aktiv, blid og sosial jente - som jeg er veldig stolt av ♥


Disse tre bildene er foto tatt av foto fra familieturen vår i fjor sommer.
Vi var i London, UK - cruise til Bahamas - Orlando, FL  USA.
14 i reisefølget - min gjeng består av 6 av dem ^_^
Det var mine foreldre, meg og mine søsken med partner og barn.

Noen glimt fra den ferien måtte med.
De to første bildene ble tatt på cruisebåten.
Det var fotosessions over hele skipet daglig.
Det siste bildet med alle samlet er fra siste kvelden i Orlando.
Alle var ikke helt klar for knipsing, hihi :)

To søskenbarn :)
Fra Bahamas With love
Hesteshow og Arabian Nights - familieshow

Det var kjekt å lage ei fotobok med utdrag og minner fra hennes liv frem til nå.
Som nevnt så begynner man å grave bakover i tid
og man husker det ene og det andre underveis. Artig å jobbe med for min del.
Betydningen "tiden flyr" blir ganske relevant i så måte,
for mange ting var gått litt i glemmeboka
- og andre ting var som om det skjedde i går :)

Siste sidene i boka til konfirmanten fra meg ♥

Har du planer om å gjøre noe lignende vil jeg anbefale å begynne i god tid.
Det tar lang tid å scanne inn og systematisere det du skal ha med.
Så skal du lage boka.
Heldigvis er online-programmet slik at du kan jobbe med det over tid.
Det lagres og du fortsetter når det passer deg ;)

Nyt dagen!

1 kommentar:

Made by KKann sa...

Fantastisk flott - en vakker gave å ha med seg hele livet!

KlemAK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...