lørdag 24. mai 2014

Bordkort til Kalyani's konfirmasjon ♡

26 stk bordkort ferdig til den store dagen :)


Jeg liker å lage kort, mini-album og annet med papir. 
Det er (dessverre) en hobby som tar mye tid og det koster litt 
om man skal holde seg oppdatert på alt det flotte stæsjet som fins på markedet.
Hobbyen er derfor lagt litt på hylla og blir tatt frem med glede til større markeringer. 
Strikking og hekling har overtatt siden man kan være sosial med andre samtidig, thihi! :)

I år har jeg blant annet laget 21 stk invitasjoner til eldste datter sin konfirmasjon.
Den finner sted i morgen, 25. mai, så dermed kan bordkortene legges ut nå.. 
Ikke mange gjester som sniker innom blogger... tror jeg...! ^_^

Det er brukt samme mønsterark og kartong på både invitasjoner og bordkort.


Jeg fant ulike typer bordkort slik at vi kunne se litt tips & inspirasjon før vi laget våre egne.
Konfirmanten valgte denne varianten som jeg fant hos Lenes Plass.
Både jenta mi & jeg ble veldig fornøyde med det ferdige resultatet. 

Dersom bordkortene skulle ha vært pyntet med noe mer, 
så ville det ha vært med 2 stk splittbinders med bling på hver side av vimplene 
for å ta opp igjen detaljer fra invitasjonene. 
De hadde jeg dessverre ikke nok av, og vi ville heller ikke fått tak i flere i tide.

Det er runde bordkort med "støtte" bak for at de skal være stående. 

Litt flere detaljer ser du her;


Min datter og jeg brukte mange timer på å lage disse forrige søndag.


Slik lager du kortene på enkleste måte:

Først trykker man ut èn og èn sirkel ved hjelp av QuicKutz Epic Six og Spellbinders.
Vi brukte den nest største størrelsen av Spellbinders til de to største sirklene
og ca 3. minste til bildet og rammen tilsvarende det.

Det er brukt samme bilde på bordkort som på invitasjoner. 
Størrelsen på bildene ble tilpasset ønsket størrelse på Spellbindersen.
Jeg kopierte opp rett str bilder over ett A4-ark og skrev ut nok fotoark til 26 bordkort.
Disse bildene ble deretter kuttet opp manuelt èn etter èn med Epic'n . 

Man limer på hvert lag med dobbeltsidig teip...
...26 kort x 4 lag pr kort. Ting tar tid.

Den brune kanten er "sverte" som jeg bruker en "kost" til å stryke på.
Noen tror jeg brenner rundt kantene, men så galen er jeg ikke ^_^

Jeg skrev ut navn på gjestene fra PC til kartong.
Jeg kuttet dette så opp enkeltvis og klippet til en spiss i hver ende. 
Hver "vimpel" har selvfølgelig også "sverte" på seg :)
De er festet med "limputer". 

Til slutt kuttet vi bakstykke av samme kartong.
Bakstykkene var ca 10,5 cm lange og ca 5,5 cm brede.
Jeg har en kantkutter som vi brukte på alle hjørnene for å lage dem runde. 

Voila! 


Det er en klar fordel med scrappeutstyr til slike ting. 
Man kan også få kjøpt tilsvarende rundinger med og uten kanter,
men da kan man ikke bruke egne mønsterark og kartong som vi gjorde her. 

Alle hjerter gleder seg til selve konfirmasjonen i morgen :)

3 kommentarer:

Bundingen sa...

Så fine bordkort! Kjekt med en kreativ mamma!
Ønsker dere lykke til med den store dagen!

Klem fra Ingunn

Livets små øyeblikk sa...

Først så vil jeg gratulere så masse med konfirmanten, håper dagen ble alt dere håpte på<3
Bordkortene ble i alle fall fantastisk fine, du er så kreativ og jeg tenker gjestene satte pris på disse:)

Ha ei god ny uke,
varm klem:)

Siddis back home sa...

Gratulere med konfirmant! Det var noen flotte bordkort dere har laget! Ha en magisk uke!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...