fredag 27. desember 2013

Pulsvarmere med glitterknapper

Luksus pulsvarmere i garnet Hexa

Jeg strikket to par med pulsvarmere i julegaver.
Dette er varme og deilige pulsvarmere i mykt luksusgarn, Hexa.
Det blir garantert flere slike - inkludert til meg selv, thihi.
Garn: 2 nøster med Du store Alpakka sitt garn Hexa i farge #911
Pinner: 6mm
Tilbehør: 20 glitterknapper ca 15 mm i diameter
Jeg kjøpte garn og knapper på den lokale garnbutikken, Garn- og Brukskunst.
Pulsvarmerne strikkes fram og tilbake på to strømpepinner. 
Legg opp 35 (39) masker. Første omgang strikker du: *3 rette, 1 vrang. Gjenta fra * ut pinnen. 
Når du strikker tilbake strikker du *3 vrange og en rett. Gjenta fra * ut pinnen. 
Strikk slik fram og tilbake til pulsen måler 26 (28) cm. Fell løst av. 
Klipp tråden så lang at du kan bruke den til monteringen. Strikk to like pulsvarmere. 

Til slutt: Brett pulsvarmerne dobbelt med ca 2 cm overlapp og sy knappene gjennom begge lag. 10 stk på hver puls.

Ei av de som fikk pulsvarmere har bursdag i begynnelsen av januar.
Tenkte at hun skulle få halsen som hører til settet i bursdagsgave :)
Det er første gang jeg strikker i garnet Hexa. Det er nydelig og mykt,
blir ikke de siste prosjektene i det garnet. Men det er dyre nøster,
så kun til "luksusbruk", hihi ^_^

2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Så fine de var :) Jeg har aldri strikket av hexa eller Marte Hegletun design, men skjønner jeg har gått glipp av noe ;)
Ønsker deg noen fine romjulsdager <3

Anita sa...

Så utrolig mye fint du har fått laget!!!!! Bøyer meg i støvet over at du rukket så mye! Fine og personlige ting, hvem kan vel ønske seg noe mer? Kule badeand-sokker, så kjekt når man kan slå til slik! ツ
Mange fine ting, heldige er de som får gaver av deg, her ligger det mye omtanke bak...
Bare det å få tid til blogging med mønster og forklaring er jo imponerende i seg selv, så kjekt å følge med deg selv om det ikke alltid blir kommentarer ツ
God jul videre til deg og dine!
Anitaklem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...