tirsdag 31. desember 2013

Hals i Hexa

Laaang hals i garnet Hexa


Oppskrift: MH1033 Hals i Hexa av Marte Helgetun
Garn: Du Store Alpakka sitt Hexa garn, 4 nøster i fargen lys sand #911
Pinner: 6mm

Halsen strikkes rundt på rundpinne. Legg opp 120 masker og strikk *3 rette, 1 vrang. Gjenta fra *.

Strikk til du går tom for garn. Ca 60 cm. Fell ekstra løst av.

Ikke damp plagg strikket i garnet Hexa, da mister de luftigheten sin.


Halsen er ca 60 cm lang, kjempemyk og varm.
Den kan du trekke over hodet om det blir veldig kaldt ;)
Jeg kjøpte garnet på den lokale garnbutikken, Garn- og Brukskunst.

Denne gir rette bildet av fargen lys sand

Denne halsen blir gitt til en av dem som fikk matchende pulsvanter til jul,
se dem i dette innlegget. Ei flaske champis følger med gaven ^_^
Du kan se hvordan settet ser ut på HER på designeren sitt nettsted;)


Dette er siste strikkeplagg for 2013.
I romjulen strikket jeg et par rosa prinsessetøfler i str 2-3 år i garnet Tynn Alpakka,
men det skar seg i tovingen gitt. Ser ut som en lang og en kort, merkelige greier :/


Nydelig duft av svibler rundt om i huset, men de er så tunge at de legger seg :)

Jeg har ikke de store nyttårsforsettene, men syns denne statusen oppsummerte det meste,
så jeg kopierte den frekt og freidig;

Et godt nyttår til deg, med håp om at resten av dette og det kommende året vil by på: 
lite mygg, mye molte, ørret og kreps, fønvind i nakken, varmt julivær,
regelmessig avføring og god matlyst. 
Snill omgangskrets, vettug småfuggel,
god glid i senga, avbalanserte slektninger og et greit skatteoppgjør!
Da skulle jeg vel ha fått med det meste.


Inntil da: Ha en riktig fin kveld og et godt nyttår! ^_^

1 kommentar:

Made by KKann sa...

Nydelig hals - jeg har også strikket halser i Hexa - etter oppskrift funnet hos deg - smile!!

KlemAK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...