fredag 27. desember 2013

Badeand-sokker til lillebroren min ^_^

Gakk-gakk sokker til lillebror på 39 år, thihi! :)

Disse sokkene var en del av julegaven til min bror. Han har en ting for badeender - iallfall har han lagt opp til det selv. Badeender i ulike størrelser er blitt en greie med ham, så selvfølgelig trenger han badeand-sokker også, he-he ^_^

Oppskrift: Inspirert av Gakkesokker av Renate
Garn: Rauma garn "PT5 Sport" i fargene grå, gul og oransje.
Pinner: 4mm
Legg opp 64 masker.
Jeg la opp 16m pr pinne siden mønsteret går over 8m, dvs 2 ender pr pinne :)
Jeg fulgte mønsteret på endene, ellers brukte jeg egen oppskrift på sokker og innfallsmetoden etter hvordan de skulle bli.
12 omganger med 2 r, 2 vr
To runder med badeender etter mønster - 3 omg rettstrikk før og etter.
På den siste omgangen reduserte jeg til 14 m pr pinner
15 omganger med 2 r, 2 vr
Deretter strikket jeg hæl og resten av sokken på "vanlig" måte :)
Stripene er 4 omg grå og 3 omg gul eller oransje
En måtte-bare-gave til min bror altså :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...