mandag 11. november 2013

Osloanorakk med traktormønster! ✪

Osloanorakk med traktormønster

Osloanorakken har jeg hatt på planen både vel og lenge for de to yngste. 
Mønster ble kjøpt og garnet ble bestilt inn på tilbud på Strikkenett i mai måned. 
Nå er den første Osloanorakken til sønnen min ferdig. 
Jeg fikk så vidt på knappene før han tok den på og stakk ut til kompisene. 
Jeg fikk ikke dampet den en gang, hihi.

Det er veldig kjekt når hjemmelagede plagg faller i smak. 
Han kunne fortelle at genseren gjorde ham varm og var deilig å ha på. 
Vesla har gitt beskjed om at hun vil ha make i rooooosa. Mammahjertet liker slikt! :)


Garn: Drops Big Merino farge #17 (5 nøster) og farge #06 (4 nøster)
Pinner: 5,5 mm
Str: 7/8 år

Tilbehør: 3 treknapper m/løvmotiv fra den lokale garnbutikken

NB - oppdatering!
Ikke bruk Drops big merino til denne genseren.
Det siger fryktelig mye - denne versjonen ser dessverre ut som en kjole nå :/

Traktormønster:
Look-a-like... Moods of Norway-traktor! ^_^
Dette mønster fant jeg flere plasser på nett da jeg søkte opp mønster på traktor som lignet Moods of Norway sin kjente traktor. Det er derfor ikke lett å vite hvem som faktisk har laget eller evt har noe rett på dette mønsteret. Dersom du kjenner til hvem som har laget det, så er det fint om jeg får beskjed :)


Mottaker er 6 1/2 år og genser passer fint. Det var ikke mer enn akkurat nok garn. 
De stripene på armene ble lagt inn for å få nok lyseblått.

Det skal være 5 knappehull til denne Osloanorakken, men jeg sydde sammen nederst og laget  kun 3 knappehull. På den lokale garnbutikken "Garn og Brukskunst" hadde de kun 3 treknapper med løv/bladmotiv på igjen. De "ropte på meg fra boksen sin. Perfekt :)

En fornøyd gutt med ny genser
Hetta kunne godt vært større, men det var ikke mer garn :O
 ✪

Det er mandag morgen - ha ei fin uke! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, virkelig flott genser du har laget til gutten din. Kjempe flott arbeid :) Han ser virkelig fornøyd ut på bildene også :)

Fjellgeitbundingen

Anonym sa...

Hei, virkelig flott genser du har laget til gutten din. Kjempe flott arbeid :) Han ser virkelig fornøyd ut på bildene også :)

Fjellgeitbundingen

Made by KKann sa...

Oj - så stilig - skikkelig flott genser!!
Herlig bilder av en stolt og fornøyd gutt!! Pene gutten!

KlemAK

Desirée sa...

Så flott og stilig den var! Kledde han godt :)

Gratulerer så mye med dagen du har hatt! Vi blir nok eldre og eldre, men alternativet hadde vært så mye værre...

Ha en fin tirsdag :)

Klem fra nord :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...