tirsdag 22. oktober 2013

Stiftelsen Sykehusbarn ♡♡♡

www.Sykehusbarn.no 

Jeg er blitt så inderlig berørt. Berørt langt inn i hjertet - av en familie som jeg ikke kjenner. 
Ikke har jeg kjent til dem lenge heller. 
Pappaen heter Magne Helander og familien bor i Drøbak. 


Pappaen i familien har en åpen profil på facebook hvor han deler sine tanker om deres vakre, lille datter Ylva..Om en langvarig kamp mot kreft, sykdom, livet, barn, refleksjoner på godt og vondt..
.. Størst av alt er kjærligheten ... Hjerteskjærende ærlig, sterkt og gripende.


Full av beundring, respekt og gode tanker. Hvor tar man en slik indre styrke fra?
Familien har fokus på det gode og kjærligheten midt opp i det vonde, de små tingene i hverdagen som faktisk betyr ALT. I stedet for å tenke negative tanker og fokusere på hvor urettferdig livet er, så greier de midt opp i kampen og det triste å dele sin hverdag, sine tanker og Ylva's kamp med oss.
Vesle skjønne, sterke og tapre jenta.. Jenta med løvet i hånda... Løvet som gir håp.


Siden jeg oppdaget Magne sin side på facebook har jeg vært fullstendig grepet. Kanskje fordi små, uskyldige barn ikke skal måtte kjempe mot alvorlig sykdom, ha det så vondt og leve i uvisse, gå gjennom endeløs behandling - ta del i en slik verden i det hele tatt. Meningsløst og brutalt.

Følte meg som en kikker først, men når man leser og skjønner budskapet... "Blir kjent" med Magne, Ylva, familien, kampen...  Tror ikke han skjønner betydningen av sine ord og tanker og hva han gir til oss i sin sterke, ubegripelige og vanskelige kamp for at datteren og alle rundt skal ha det godt - et liv med masse kjærlighet og glede. 

Bøyer meg i støvet - all respekt til slike flotte, ærlige og modige personer. 


Håper stadig på et mirakel for Ylva og sjekker innom flere ganger for dagen for å håpe på gode ord og tanker, bedring og nytt håp... Hun er sterk, vakre Ylva. 

Lånt fra hjemmesiden til www.sykehusbarn.no 

Man vet aldri hva morgendagen bringer - ta vare på dagen i dag. 
Lev i nuet og vær tilstede - der du er nå. Kloke ord å ta med seg.
Setter ens eget liv i et solid perspektiv - gjør det ikke?


Magne Helander og Trond Espen Hansen er to sterke fedre til barn med en alvorlig kreftdiagnose. 
De to står bak stiftelsen Sykehusbarn

"Ved etablering av stiftelsen Sykehusbarn ønsker vi som stiftere å bidra positivt inn i tilværelsen til alvorlig syke barn som ligger på sykehus. Barna har der en eksistens preget av sykdom og elendighet. Gjennom klovner, lek og moro skal barna bli til del positive erfaringer og få oppleve glede og latter i en ellers trist og grå hverdag!"

Du kan også bidra 
- se/lær mer om stiftelsen på deres hjemmeside eller facebookside.


Som mamma til 4 friske barn kan jeg ikke annet enn å bli sterkt og inderlig berørt.
Jeg bidrar for å støtte Sykehusbarn - vil du også?



~  Man vet ikke hvor sterk man er før det å være sterk er det eneste valget man har  ~
Sanne ord fra Ylva's mamma

1 kommentar:

Markablogg sa...

Jeg har også latt meg gripe av historien om Ylva, og følger også med daglig på facebook om hvordan det går med de. Jeg føler det akkurat på samme måte som du beskriver og har felt noen tårer må jeg innrømme ♥ Takk for du minnet meg på å støtte sykehusbarn, da fikk jeg endelig gjort det og det gjør godt å støtte en så viktig sak. Ha en fin dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...