onsdag 2. oktober 2013

Reven kom på besøk til oss i går! :)

The Fox... Mikkel Rev kom på besøk til oss :)

Det har vært mye revesnakk i det siste og vi har hengt oss på The Fox-bølgen. Lite visste vi at selveste reven skulle komme på besøk hjemme hos oss. Det gjorde denne flotte unge reven i går morges før jobb og skole. Det ble stor stas i huset for store og små. Det ble dessuten et gyldent kodak-moment av de sjeldne :)

Kameraet mitt fikk ikke fanget inn gode bilder av reven i morgenmørket.. og mobilbildene visste seg å bli vel kornete i ettertid. 3 korte videosnutter ble det iallfall, så de kan jeg jo dele også.


Reven var tydelig sulten og var litt varsom, likevel svært nærgående. Han ble tryggere på oss og prøvde flere ganger å komme forbi oss som stod utenfor for å gå inn i huset!! 

Dessverre tror jeg at dette dyret er blitt så tam at den lett spiser av hånden eller lar noen ta på seg. Det er ikke bra da reven kan føre med seg både skabb og infeksjoner. Denne så veldig ung og frisk ut, nydelig pels. Men likevel.. vær forsiktig med ville dyr. 

Vi har en stor skogskatt som heter Mons. Den kom labbende bort til oss og reven også. Katta er stor og vokter sitt område vel, ellers er den svært så bedagelig og lat av seg. Reven visste stor respekt og rygget unna katta der den kom. Mons var litt nyskjerrig, men lot ikke til å bry seg altfor mye. Hadde det vært en annen katt eller en hund hadde det vært en helt annen reaksjon. 

Man kan se både Mons og reven i snutt nummer to under her forresten! :P

~ En utrolig opplevelse. Kjekt! ~


Her kommer de tre videoene av Mikkel Rev som jeg filmet med mobilen ^_^



Her i Florø ser vi hjorten daglig. Det er velkjent at det bor en revefamilie i området vårt også.
Hjort et vanlig syn i bybildet, nå også reven - iallfall i enkelte områder.
Ikke helt som i andre byer kanskje.... :)

Det var første gang at vi har fått så direkte besøk som i går.
Går vi ned til sjøen er det gjerne mink og oter å se også.
De to sistnevnte har jeg ennå til gode å knipse gode bilder av.

Ha en fin oktober måned! :)

3 kommentarer:

Made by KKann sa...

..så morsomt med besøk av Mikkel - men ja obs! obs! - vær forsiktig med ville dyr!!

..fine bilder av Mikkel

..jeg har faktisk også vært så nær en Mikkel en gang - men det var som jentunge!!

Ha en finfin onsdag

KlemKKann

Desirée sa...

Godt at andre har nærkontakt med dyr, ikke bare vi her oppe i byen min :) Hele sommeren har vi rein som trasker rett utenfor døra, selv om det er blitt bedre etter at byen faktisk ble inngjerdet. Og når jeg sier rett utenfor døra, så mener jeg det bokstavelig. Liggende på trappa er helt normalt også :)
I flere år hadde vi plutselig masse rev også, vi kunne se flere om dagen ei stund. Men etter at gjerdet kom opp så ble de færre, og det har også vært jakt på de da de ble veldig nærgående. Det synes jeg er trist, for normalt sett så har vi ikke vært vant med rev tidligere. Nydelige dyr er de også.

Flotte bilder du har tatt, og en fin opplevelse :)

Klem fra nord :)

Lisbeth sa...

Den hadde nok hørt rykter om de fine reveskjerfene du har strikket ;)
Flott naturopplevelse dere hadde der, alltid stas når skogens dyr kommer på besøk :D Flotte bilder fikk du tatt av den også!
Fin onsdag til deg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...