lørdag 24. august 2013

Skuldervarmer i halvpatent

Plagg i halvpatent

Det har vært ei hektisk "oppstartsuke" med full rulle på alle 6 i familien. Nå har vi ikke bedre enn 1 barn i barnehage, 1 barn i 1. klasse på barneskole, et "barn" på ungdomsskolen og til slutt en avgangselev på videregående skole. Puh!

Bloggen har vært nedprioritert, men tursko og strikkepinner har vært i bruk likevel ;)


Denne skuldervarmeren gjorde jeg ferdig midtveis i uka tror jeg. Det er første gang jeg har strikket halvpatent og det var jo lett jo. Men - jeg slet med å få det fint dersom jeg strikket feil. Det var ikke så lett å rekke opp halvpatent som å strikke det. Jeg irriterer meg derfor grenseløst over tre steder med noen feil, for det vises så lett... :/

Det har blitt noen plagg etter Marte Helgetun sine design, så er også dette. Jeg kjøpte pakke med garn og mønster tidlig i sommer en gang med tanke på høsten. Tror det var salg på det den gang, men mønsteret er gratis og ligger som ei pdf-fil på nettsiden hennes - se link under her.


design by Marte Helgetun
Garn: 2 nøster Tynn Alpakka og  2 nøster Faerytale, naturhvit
Pinner: 8mm

Det går raskt unna på store pinner. Du strikker frem og tilbake og syr arbeidet sammen med en "vri" på slutten. Det blir en stor og varm hals, eventuelt en god skuldervarmer.
Foto lånt fra Marte Helgetun
Bildene ble tatt i går i sola. Endelig fikk vi litt mer sol & varme. Jeg har fått en ny kink i ryggen og har gått til kiropraktor denne uka. Det har blitt mye bedre allerede og i går ble det en forsiktig spasertur på Sørstrand mellom isposer og avslapping, thihi. Jeg sverger til at den beste medisin for min rygg (i samarbeid med kiropraktor sine ferdigheter vel og merke) ... ja det er rett og slett å komme seg ut på vandring i skau eller på fjellet. Finnes ikke noe bedre! :)


Fortsatt god helg! :D

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...