tirsdag 30. juli 2013

Rillestrikket hals i Fin! ♡

Mykt og deilig skjerf m/hjerter og pyntekant

Denne halsen er rimelig kjapp å strikke. 
Det er bare rillestrikk, så det er ikke det mest inspirerende prosjektet å holde på med. 
Greit å styre med når man trenger noe som ikke krever konsentrasjon. 
Den største utfordringen er kanskje å passe på at man strikker begge trådene og ikke bare den ene innimellom :)

Garnet Fin fra Du store Alpakka er herlig å strikke med og plagget blir utrolig mykt og varmt. 
Denne skal gis bort i gave,  men kanskje må jeg ha noe tilsvarende selv. 
Skal bli flinkere til ting til meg selv - skal prøve på det iallfall ;)

Oppskrift: MH1028 Design by Marte Helgetun, gratis oppskrift
Garn: 4 nøster Fin i dus rosa på skjerfet og hvitt til pyntekant
Strikker med dobbelt garn

Pinner: 5mm
Krok: 3mm til hjertene og 5mm til pyntekant



Jeg strikket etter oppskriften, men da jeg skulle sy den sammen glemte jeg å sy sammen med en vri..
Jeg heklet 4 hjerter fordelt på halsen.

Pyntekant med vanlige fastmasker på begge sider.


Kjekt å ha små snupper som kan være modell og hjelpe mamma med slike rare greier som dette :)

"Den var deeeeilig, mamma!"

Jupp, halsen er så myk og god atte :)

Et kjapt og lettstrikket prosjekt som ikke tar lang tid, ei heller krever det de store strikkekunnskapene.
Kanskje noe for julegaveboksen....?

Ha en fin tirsdag, he-he! ;)

1 kommentar:

Berit sa...

Den var kjempefin, likte hjertene de pyntet så fint opp.
Herlig blid modell også :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...