mandag 29. juli 2013

Hello Kitty-sett ferdig: Lue + ullbukse! ♡

Ei storfornøyd snuppe i sommervarmen med HK lue og bukse i ull :)

Jeg har ei lita go'jente som digger fargen "jooooosa" og ikke minst, Hello Kitty. 
Nå har jeg strikket ferdig settet med Hello Kitty lue + ullbukse til henne. Stor stas!

I går laget jeg snøret til buksa og alt var klart, så det måtte prøves på. 
Da var det bare for meg å dra frem kameraet og forevige go'jenta i nytt barnehagesett 
- laget med tanke på høst og vinter vel og merke, hihi! :)


Oppskrift: Utgangspunkt i Smoochie sin oppskrift på monsterbukse str 3-4 år
Jeg la opp 100 masker og fulgte oppskriften med unntak av øking for munn osv.
I tillegg la jeg opp 4 masker pr bein - jeg felte disse 4 m på siste omgang hvitt før bråtet startet nederst. 

Stripene på buksebeina laget jeg på impuls - 9 omg cerise, 7 omg hvitt.
Den er strikket lang med vilje - bråtet kan brettes opp - plutselig er hun vokst inn i buksa ^_^

Hello Kitty-dekoren bak er inspirert av Hello Kitty-luen til Smoochie
Den strikket jeg tidligere i juli - se innlegget her

Garn: Drops merino extra fine i rosa og hvitt.
Rester av svart og gul til pynt til Hello Kitty ansikt. 

Pinner: 4mm

Hoppende glad! :)
Blid og fornøyd med lua på snei ♡

Jeg strikket monsterbuksen som denne buksen tar utgangspunkt i til snuppa mi i september 2011 etter samme prinsipp. 
Den har hun brukt siden da og faktisk frem til nå. 
Utrolig god og varm bukse med ei herlig passform.
 Du kan se den ullbukse i dette innlegget, evt se bildet under her av den varianten :)


Da har jeg forberedt garderoben til kjøligere kvelder - i den varmeste perioden på sommer'n.
Godt med alt som er gjort, hihi! :)

Ny uke, nye muligheter - full rulle på jobb for min del.
Kos deg! ^_^

6 kommentarer:

Karen sa...

Hehe, supertøff monsterbukse! Har en slik i blått og rødt...
Kittyluen der laget jeg til storesøster her i huset til hun skulle begynne i barnehagen, og det var stor stas :) Buksa bega jeg meg ikke ut på, men den var skikkelig fin :)

Lisbeth sa...

Stilig! Frøkna så superfornøyd ut :)

Lisbet sa...

Stolt og flott snuppe som har fått ett nydelig sett :-) Boksa var skikkelig fin .

Made by KKann sa...

..så lekkert sett - fantastisk herlig!!! - jeg vil også ha en sånn ullbukse - herligherligherlig!!- nydelig frøken!!..

KlemAK

Victoria @ sa...

Så nydelig sett! :)

Victoria @ sa...

Så nydelig sett! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...