mandag 3. juni 2013

"Inn i mellom"- hekling!

Litt tid innimellom... da hekles det! :)

Har du barn, er det vanligvis litt ekstra hektisk i disse tider. 
Med 4 barn er det ekstra hektisk fra rundt 17. mai og frem til skoleslutt. 
Plutselig er det lapper med innkallinger til dugnader overalt, kakebaking, skolefester, 
avslutninger, sommerfester, møter+++.

Det blir ofte litt ekstra travelt på jobben også, så det er ikke så lett å få tatt seg inn igjen når det står på som verst. 
Mye moro er det likevel, kjekt og sosialt. 
Dessverre blir det fint lite tid for seg selv eller til bare å slappe av uten å skulle så mye annet. 
Alt går for en periode, så det er bare å henge med på karusellen :)

Hekletøy er lite og lett å ta frem om man har noen minutter til rådighet her eller der, mellom avtaler og slikt. 
I løpet av kort tid så ble det faktisk 6 kjøkkenkluter + 2 småkluter til vesla sitt barnekjøkken. 
De to sistnevnte er ikke tatt med her.


Det røde, hvite og det blå garnet ble kjøpt like før 17. mai. 
Tror jeg ble påvirket av mange flotte og kreative innslag på ting man kan hekle i forbindelse med nasjonaldagen. 
Det ble det likevel ikke tid til. Ikke i år iallfall.

Det brune, off-white og rosa (eller joooosa som hun sier) garnet ble kjøpt forrige helg da jeg og vesla handlet inn.
 Hun plukket fargene som var kjempeflotte :)

Garn: Gjesdal bomull sport
Krok: 5mm

Oppskrift: Christina sin med bloggen "Livet i ville vesten"
Jeg heklet 45 luftmasker til ønsket bredde + 3 lm ekstra.
Deretter heklet jeg fastmasker på første runde
- og halvstaver i bakre ledd på de resterende rundene.

Hekle til ønsket lengde.
Men - husk alltid 2 lm i starten av hver omgang.
Det blir nesten som en 3D-effekt om man hekler slik :)


Det er kanskje den mest hektiske uken som står for tur nå hos oss...
Ha ei flott ny uke! :)

3 kommentarer:

Tuppenshobbyblogg sa...

Så flotte kluter i friske fine farger du har laget. Det monner litt når man man tar det frem mellom slagene ja.
Kjenner meg godt igjen der du farer rundt med karusellen. Det roer seg endel når de kommer på ungdomskolen,iallefall har det gjort det her.

Klem,Kjersti

G-Anette sa...

Kjempekjekt med innimellom-prosjekter! Og finfine kluter du har strikket. Alltid kjekt å ha liggende slike, til gaver eller til seg selv ;)

Håper uken din inneholder litt strikketid også ♥

Klem

Anita sa...

Så flotte!!!
Imponert over hva du klarer mellom slagene! Her er det også en travel tid, med så altfor mange ønsker på tapetet som ikke er mulig å få til, men noe skal man da gjøre når man blir gammel også ;)
Skulle ønske jeg var en hekler, for de klutene dine er såå fine, kjenner jeg meg sjøl rett går det ikke lange tiden før en test må gjøres for så å finne ut atter en gang at dette IKKE er noe for meg... ;) *fnis*...
Ønsker deg fine dager!
Anita-klem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...