tirsdag 18. juni 2013

Brandsøyåsen og Storåsen

Jenta mi nyter utsikten fra platået på Brandsøyåsen

På søndag var det fint vær og jeg var rastløs. Det er lenge siden jeg var til fjells eller i skauen, så det merkes godt. Heldige meg fikk selskap av eldsta snuppa mi på ettermiddagen og vi stakk på Brandsøyåsen (293 m.o.h).

Denne gang gikk vi fra Torvmyra skole og opp stien der til topps. Kjekt å gå der etter gammelt, men jeg foretrekker likevel stien over Norefjell fra Brandsøya til toppen ;)
Første skikkelige utsiktpunkt på veg oppover løypa
Jada, kjekt med god mobil med bra kamera. Love it! :)
Måtte forevige noen glimt fra turen - går vel aldri en tur uten kamera eller knipsing, hehe... :)
Endelig virker kikkerten igjen. Nå kan man ta Florø i nærmere ettersyn :P

Litt senere på kvelden ble samboer'n rastløs og foreslå tur i finværet. 
Det skjer ikke ofte, så da kastet jeg alt og ble med. Kjekt med store barn som kan passe små barn :)

Turen gikk til Storåsen via linken og ned igjen til ungdomsskolen, deretter opp i Røverhilleren via Havreneset og tilbake samme veg som vi startet. Fin kveldstur og kjekt med alenetid etter gammelt ^_^
Utsikt fra "Utsikten" på Storåsen
Måtte forevige et sjeldent kodakmoment som dette - ut på kveldstur, bare oss to 
Tusen takk for koselige kommentarer og besøk i bloggen.
Jeg har hatt lite tid til blogg og bloggbesøk hos kjente og kjære rundt omkring i nesten 2-3 mnd.
Dere er IKKE glemt - kommentarene ligger stadig på vent, jeg kommer på besøk... om litt ;)

Det er fortsatt "fryktelig" travelt for tiden og jeg vurderer noen uker med bloggferie. 
Får se om jeg får det helt til, men jeg tror det gjør godt. Ser ut til at det er flere som tenker det samme i disse tider. Mange starter ferien sin snart siden det trolig er siste skoleuken for de fleste med barn. 

Ønsker deg en herlig tirsdag iallfall! ;)
Stor klem 

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...